Szukaj

Dieta: jak utrzymać dobrą formę?

Nawet jeśli nie mogą one zastąpić właściwego leczenia medycznego, nie można jednakże zaprzeczyć, że produkty żywnościowe mają właściwości często bardzo korzystne dla zdrowia. Prawdą jest także, że prawidłowe odżywianie pozwala czasami... uniknąć lekarza.



Specjalistka od żywienia, pani Véronique Liégeois, radzi, które produkty żywnościowe możemy wybrać, aby chronić swoje zdrowie. Oto kilka produktów, które „leczą”, w pigułce. Od fasolki do Yuzu (owoc cytrusowy i roślina pochodząca z Azji, głównie z Japonii), poprzez szparagi, ziarna zbóż oraz rzodkiewkę – oto odkrywamy tutaj wszystkie zalety tych pysznych rzeczy. W każdym znaczeniu tego słowa.

Istnieją, na przykład, owoce, warzwa albo ziarna, które biorą udział w utrzymywaniu nas w dobrej formie. Pierwsza z brzegu, pietruszka, jedno z ziół zapachowych, które także charakteryzuje się jedną z największych koncentracji ochronnych składników odżywczych. Bogata w witaminę C oraz w beta-karoten, dostarcza także żelazo, witaminę B9 oraz wapń. Pietruszka jest również bardzo łatwa w użyciu i pasuje do wielu dań, zarówno do dań gotowanych, jak i do dań surowych.

Zobacz również:



Inny zdrowy produkt: gojawa (inne nazwy to: guawa, guajawa, gwajawa). Owoc ten stymuluje perystaltykę jelit oraz zapobiega zaparciom. Sprzyja także prawidłowemu funkcjonowaniu naszego układu odpornościowego, a więc – nie ulega wątpliwości, że jest to bardzo dobry pomysł, poszaleć sobie nieco z deserami w zimie, nawet jeśli są to „tylko” konserwy owocowe. W rzeczywistości, gojawę raczej ciężko znaleźć świeżą, szczególnie na półkach sklepowych w naszym regionie.

Pani Véronique Liégeois proponuje również kilka przepysznych przepisów kulinarnych na zimę. Smoothies truskawkowe i z czarnej porzeczki, sałatki, dania z kurczaka, a także... kosmetyki. Co powiecie na, na przykład, oczyszczającą maseczkę na twarz z miodu akacjowego?

Jeśli nie macie pomysłu na danie na niedzielny obiad, oto, co być może was zainspiruje:

Filet z kurczaka w algach i sezamie

Na cztery osoby:
2 filety z kurczaka,
1 łyżka oleju z oliwek,
2 szczypty odwodnionych alg,
pół cytryny,
1 duża łyżka sezamu,
2 duże łyżki sosu sojowego,
czarny pieprz.

Pokroić filet w drobne kawałki, podsmażyć na bardzo gorącej patelni z odrobiną oleju, dorzucić sos sojowy, sok z cytryny, algi i sezam. Gotować na żywym ogniu, aby się przyrumieniło. Dodać pieprzu. Jeść z ryżem albo cukinią.

Komentarze do: Dieta: jak utrzymać dobrą formę?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz