Szukaj

Dieta indyjska

Dieta indyjska przewiduje dość specyficzny sposób odżywiania się. Początkowo w Indiach stosowana była głównie przez kobiety, które po porodzie chciały wrócić do swojej wcześniejszej wagi. Współcześnie dieta indyjska jest nieco zmodyfikowana i z pewnością nie jest polecana kobietom po porodzie.



Podstawę diety indyjskiej stanowi jej jadłospis układany na podstawie 3 produktów.  Podstawę tygodniowego menu stanowią  produkty białkowe na przykład jajka lub mięso,  warzywa może być każde prócz ziemniaka  oraz owoce.
Na podstawie tych trzech produktów układany jest tygodniowy jadłospis.

Przykładowy jadłospis

Dziennia dieta powinna składać się z 1200 kalorii.
  • Śniadanie
Śniadanie powinno być sycące  i zawierać około 300 do 350 kalorii. Produkty wykorzystywane do śniadania powinny zawierać pełnowartościowe białko, czyli na przykład jajka,mleko,chude sery, wędliny. Śniadanie powinno zawierać również produkty zbożowe ( płatki, muesli, chleb razowy oraz chrupki), warzyw lub owoców.

Zobacz również:


Kawa naturalna + 2 kromki chrupkiego pieczywa+ plasterek wędliny+ rozrobiony chudy ser+ banan
  • II Śniadanie
szklanka soku owocowego bez cukru  lub 2 szklanki soku warzywnego
  • Obiad
Na obiad można komponować różnego rodzaju sałatki z surowych warzyw. Dodatkowo na obiad powinno się jadać ryby (wędzone lub z puszki), biały lub żółty ser.
Przykładowa sałatka
Pokrojony w plasterki duży pomidor + ser feta ligh t+ pieprz + ząbek czosnku + zioła aromatyczne+ sól + 2 łyżeczki oliwy z oliwek + pół łyżeczki soku z cytryny. Wszystko wymieszaj i odstaw na chwilę do lodówki.
  • Podwieczorek
wybrany owoc + 150 g jogurtu light,
  • Kolacja
Powinna być lekkostrawna . Jej podstawę powinny stanowić produkty białkowe, warzywa owoce oraz produkty zbożowe.
Sałatka: pomidor + cebula + jajka + tuńczyka w oliwie + sok z cytryny.

Komentarze do: Dieta indyjska

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz