Szukaj

Dieta 1200 kalorii

Dieta 1200 kalorii to jedna z najpopularniejszych i najefektywniejszych diet niskokalorycznych. Do jej największych zalet należy to, że łatwo ją utrzymać i to, że nie powoduje efektu jo-jo. Dzięki temu, że dieta 1200 kalorii składa się z odpowiednio zbilansowanych potraw, które powinno się jeść o stałych porach, znakomicie wspomaga przemianę materii, daje uczucie sytości oraz chroni przed gwałtownymi napadami głodu.

Dieta 1200 kalorii

W internecie jest mnóstwo diet cud, które gwarantują dużą utratę wagi w krótkim czasie. W przeciwieństwie do diety 1200 kalorii, niestety, stosowanie takich diet nie jest korzystne dla zdrowia. Najczęściej wiążą się one z głodówkami, które przyczyniają się do spadku energii i złego samopoczucia. Natomiast na diecie 1200 kalorii zbędne kilogramy znikają, ale bez uczucie wiecznego głodu.

Zasady diety 1200 kalorii

Każda dieta ma swoje zasady. Co można jeść, a czego absolutnie nie można, aby dieta przyniosła spodziewany efekt.

Zasady diety 1200 kalorii:

  • całkowita rezygnacja ze słodyczy i cukru - ponieważ to właśnie on bardzo podnosi kaloryczność posiłku;
  • regularne dostarczanie płynów do organizmu - należy pić min. 8 szklanek dziennie, co daje ok. 2 l. Nie musi to być jedynie woda mineralna. Równie dobre będą napary ziołowe, herbata czerwona lub zielona, albo samodzielnie wyciskane soki owocowe;
  • niepodjadanie pomiędzy posiłkami - jednak jeśli się to zdarzy, to nie należy rezygnować z żadnego zaplanowanego posiłku;
  • regularne jedzenie posiłków - bardzo ważne jest systematyczne spożywanie potraw, ponieważ wtedy organizm nie ma czasu na odczuwanie głodu. Oprócz tego, regularnie jedzone posiłki wspomagają przemianę materii i zapobiegają zaparciom;
  • aktywność fizyczna - ćwiczenia w domu, spacer lub rower znacznie przyspieszą efekty diety 1200 kalorii.

Co jeść na diecie 1200 kalorii

Zobacz również:

Dieta 1200 kalorii, wbrew pozorom, nie ogranicza drastycznie ilości jedzonych produktów. Jej zaletą jest to, że nie trzeba się ściśle trzymać wyznaczonego jadłospisu, co daje możliwość komponowania wielu smacznych potraw. Jedynym ograniczeniem jest to, że posiłki muszą mieć określoną wartość energetyczną.

Do produktów, które można jeść należą:

  • chude mięso i wędliny drobiowe, ryby;
  • wszystkie kasze, ryż pełnoziarnisty, makaron pełnoziarnisty, razowe pieczywo;
  • warzywa, kiełki, owoce z niskim indeksem glikemicznym;
  • jogurt naturalny, kefir, maślanka, chudy twaróg.

Natomiast produkty, których nie można jeść to:

  • czerwone, tłuste mięso;
  • słodycze, ciasta, ciasteczka, torty, galaretki, dżemy;
  • białe pieczywo, biały ryż;
  • słone przekąski, alkohol;
  • suszone owoce i orzechy;
  • produkty w proszku (zupki, dania gotowe);
  • tłuste sery;
  • smażone, tłuste dania.

Przykładowe przepisy diety 1200 kalorii

Dieta 1200 kalorii - śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Musi być pożywny i energetyczny. Jego wartość kaloryczna powinna się wahać w okolicach 300 kalorii. Można wybrać:

  • 2 kromki razowego chleba z chudą, drobiową wędliną i pomidorem, do tego gorzka herbata z cytryną;
  • parówkę drobiową z musztardą , 2 kromki pełnoziarnistego chleba;
  • omlet z 1 jajka, z plasterkiem wędliny drobiowej.

Dieta 1200 kalorii - II śniadanie

II śniadanie powinno być lekkie i zaspokajać pierwsze uczucie głodu po śniadaniu, musi mieć ok. 100 kalorii. Może być to na przykład:

  • jabłko;
  • jajko na miękko, sucharek i mały ogórek zielony;
  • szklanka soku z marchwi.

Dieta 1200 kalorii - obiad

Obiad to kolejny treściwy posiłek, zawierający ok. 300 kalorii. Na obiad można zjeść:

  • garść kaszy jęczmiennej, grillowaną pierś z kurczaka i pół;
  • 20 dkg pieczonego pstrąga z jednym ziemniakiem i surówką z kiszonej kapusty;
  • zupę jarzynową z potrawką z kurczaka i szklanką kaszy gryczanej.

Dieta 1200 kalorii - podwieczorek

Podwieczorek ma być równie lekki jak II śniadanie. Może zawierać ok. 200 kalorii. Przykładowo do wyboru:

  • grejpfrut,
  • filiżanka domowego bulionu z warzywami,
  • koktajl jagodowy.

Kolacja

Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być lekkostrawny i zawierać ok. 300 kalorii. Na kolację można zjeść:

  • sałatkę z jajka, z porem, czerwoną fasolą, ananasem i lekkim sosem jogurtowym;
  • kromkę razowego chleba z chudym twarożkiem i rzodkiewką;
  • grillowane lub gotowane na parze warzywa.

Autor: Joanna Madej

Komentarze do: Dieta 1200 kalorii

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz