Szukaj

Producent alkoholu promuje odpowiedzialne picie i zachęca do wspólnych działań instytucja zaufania publicznego

Podziel się
Komentarze0

Kampania społeczna „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”, zainicjowana przez producenta alkoholu, firmę Diageo, zyskała pozytywne opinie kolejnych partnerów i instytucji zaufania publicznego, które zdecydowały się wesprzeć jej realizację. Do kampanii dołączyli ostatnio Warszawski Uniwersytet Medyczny jako patron honorowy, Fundacja „Krzyś” i Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.


Do grupy partnerów, którzy realizowali dwie pierwsze edycje kampanii, dołączyły kolejne instytucje zaufania publicznego. W styczniu tego roku do akcji prowadzonej początkowo przez Diageo i Real przyłączył się Instytut Transportu Samochodowego, którego ekspert – dr Ewa Tokarczyk, psycholog transportu, pomogła przygotować badanie opinii publicznej i opracować materiały dydaktyczne kampanii. W ostatnim czasie do grona partnerów dołączyły kolejne instytucje: jako honorowy patron – Warszawski Uniwersytet Medyczny, który w kampanii reprezentuje prof. Iwona Wawer, profesor nauk farmaceutycznych i Fundacja „Krzyś”, działająca na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce, a także Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, którego działalność koncentruje się na analizowaniu rynku motoryzacyjnego w Polsce

- Przeprowadzenie projektu edukacyjnego służącego zwiększeniu świadomości Polaków na temat odpowiedzialnego spożywania alkoholu jest inicjatywą potrzebną i wymagającą działań poruszających wiele aspektów tego zagadnienia. Zaangażowanie w przedsięwzięcie w roli eksperta pani prof. nadzw. Iwony Wawer z Zakładu Chemii Fizycznej Wydziału Farmaceutycznego naszej Uczelni z pewnością przyczyni się do wzmocnienia merytorycznego przekazu dotyczącego podnoszenia wiedzy na temat alkoholu i skutków jego spożywania – przyznaje prof. dr hab. n. med. Marek Krawczyk, rektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

- Kampanię społeczną „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” prowadzimy już od trzech lat. Zaczynaliśmy od prowadzonej przez jeden miesiąc akcji. Od początku był z nami Real, dzięki któremu mieliśmy szansę dotrzeć z przekazami naszej kampanii do milionów konsumentów. W tym roku znacząco zwiększyliśmy zakres działania, prowadząc różnorodne aktywacje w ramach kampanii przez cały rok. Jednak to z czego jesteśmy najbardziej dumni, to znaczące rozszerzenie koalicji partnerów kampanii. Cieszy nas bardzo, że przyłączają się do nas kolejne instytucje zaufania publicznego, którym tak samo jak nam zależy na promocji w Polsce odpowiedzialnego podejścia do alkoholu. A ponieważ poprzeczkę postawiliśmy sobie wysoko – chcemy co roku docierać z naszym przekazem do coraz większej grupy Polaków – mamy nadzieję, że dzięki rosnącej koalicji wokół tego tematu nasz cel stanie się jak najbardziej realny –
mówi Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Manager Diageo i zarazem rzecznik kampanii.

Zobacz również:



Z kolei prezes Samaru, Wojciech Drzewiecki, dodaje - Nasza działalność jest ściśle powiązana z rynkiem motoryzacyjnym w Polsce, dlatego chętnie wspieramy takie akcje, jak kampania Diageo. Poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach, edukacja kierowców i pasażerów to ciągle ważne tematy, dla których musi się znaleźć miejsce w debacie publicznej.


Michał Kopacki, prezes Fundacji „Krzyś” podkreśla natomiast - Bardzo ważne jest, by z przekazem naszej kampanii dotrzeć do osób młodych, które często przyjeżdżają na imprezy samochodem, piją, a potem pojawia się problem: jak wrócić do domu? Ideą Akcji Krzyś jest wyznaczenie – podczas wszelkiego rodzaju spotkań – osoby, kierowcy, który tego dnia nie będzie pił alkoholu, by bezpiecznie odwieźć rodzinę, przyjaciół, znajomych do domu. Najważniejszym elementem naszej kampanii jest hasło: dziś nie piję – jestem Krzysiem. Jednym z powodów dla których zdecydowaliśmy się przyłączyć do kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie, jest jej przekaz, który jest spójny z naszymi celami. W tej kampanii również proponuje się asertywne postawy i dojrzałość w podejmowaniu decyzji. Wsiadając za kółko trzeba wiedzieć, że rozsądek jest najważniejszy.

O Akcji

Kampania „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” prowadzona jest przez firmę Diageo we współpracy z: siecią supermarketów Real, Instytutem Transportu Samochodowego, Instytutem Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar i Fundacją „Krzyś”. Honorowy patronat nad kampanią objął Warszawski Uniwersytet Medyczny. Organizatorzy w ramach akcji opracowali i promują zasady odpowiedzialnego picia alkoholu, koncentrujące się na czterech głównych kwestiach: niesiadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu, spożywaniu alkoholu tylko przez osoby pełnoletnie, uzupełnianiu płynów i jedzeniu w trakcie spożywania alkoholu.

Podczas tegorocznej edycji kampanii na zlecenie organizatorów Instytut Homo Homini przeprowadził badanie nt. asertywności Polaków, z którego wynika, że 26,5% z nas bywa namawianych do wsiadania za kierownicę po wypiciu alkoholu, a aż 80% widząc kierowcę, który zamierza prowadzić samochód po spożyciu alkoholu, nie reaguje, bo nie widzi takiej potrzeby. W ramach kampanii organizatorzy prowadzą szereg różnorodnych działań promujących odpowiedzialne picie alkoholu, w tym również udostępniają na stronie kampanii www.pijrozwaznie.pl bezpłatne, profesjonalne szkolenie z zakresu asertwnych zachowań związanych z piciem alkoholu i zbierają deklaracje poparcia dla idei akcji pod hasłem „Prowadzę. Nie piję”. Spośród prawie 75 000 zebranych do tej pory deklaracji, ok. 68 000 złożyli klienci punktów sprzedaży alkoholu sieci Real, ponad 6 000 natomiast internauci.

Komentarze do: Producent alkoholu promuje odpowiedzialne picie i zachęca do wspólnych działań instytucja zaufania publicznego

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz