Szukaj

Znakowanie produktów kolorami sprawia, że jemy zdrowiej!

Wprowadzenie prostego systemu opartego na kodowaniu żywności kolorami, wystarczyło, by konsumenci szpitalnej stołówki, zaczęli sięgać po zdrowsze rzeczy. W raporcie zawartym w październikowym wydaniu „Medycyny Prewencyjnej”, badacze Massachusetts General Hospital opisali reakcje klientów na wprowadzenie systemu zielonych, żółtych i czerwonych etykiet, mających przyczynić się do refleksji nad wartością odżywczą produktów.

- Wyniki, które otrzymaliśmy sugerują, że etykiety w skuteczny sposób przekazują informacje na temat zdrowych i niezdrowych wyborów oraz wywołują zmiany w zachowaniach zakupowych. - wyjaśnia Lillian Sonnenberg, autor bieżącego raportu.

Proste metody są najskuteczniejsze

Wiele restauracji i innych lokali zamieszcza informacje dotyczące kaloryczności oferowanych artykułów, na prośbę klienta podają także zawartość tłuszczu, cholesterolu i sodu, jednak nie każdy posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności, aby je zinterpretować. MGH Nutrition and Food Service zaczęło szukać prostszego rozwiązania, które zachęciłoby konsumentów stołówek szpitalnych do bardziej zdrowych wyborów. Stworzono plan, który polegał na kodowaniu kolorami sygnalizacji świetlnej każdego dania serwowanego w głównej stołówce – kolor zielony dla najzdrowszych produktów, takich jak owoce, warzywa i chude mięsa, żółty dla mniej polecanych artykułów, a czerwony znakował te z niską wartością odżywczą.

Zobacz również:

Sensacyjne wyniki badań!

Sprawozdanie opisuje badania wykonywane w ciągu miesiąca przed wprowadzeniem oznakowania i po dwóch miesiącach od jego rozpoczęcia w marcu 2010 roku. Po wdrożeniu nowego systemu procent osób, dla których zdrowie lub wartość odżywcza jest ważna wzrósł z 46% na 61%. Odsetek osób, które przed dokonaniem zakupu spojrzały na etykietę z informacjami odżywczymi podwoił się z 15% do 33%, mimo że nie wykazano żadnej istotnej różnicy w ilości osób, dla których zdrowe żywienie jest czymś istotnym. Ci, którzy zauważyli nowe oznaki, sięgali częściej po zielone produkty, a rzadziej po czerwone w porównaniu do tych, które nie zwróciły na nie uwagi. Ten wpływ jeszcze był silniejszy wśród badanych, którzy przyznali, że etykiety są dla nich ważne.

- Etykiety oparte na kolorach świateł drogowych, wydają się być bardziej skuteczne niż standardowe informacje o wartości odżywczej, obecne na opakowaniach. Strategia jest prosta do zrozumienia dla konsumentów, jest również stosunkowo łatwa do wprowadzenia. - komentuje Sonnenberg.

Komentarze do: Znakowanie produktów kolorami sprawia, że jemy zdrowiej!

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz