Szukaj

Pokaż mi swoje BMI, a ja ci powiem gdzie robisz zakupy

Przyzwyczajeni do niektórych supermarketów, przede wszystkim sklepów hard discount, mają obwód talii oraz wskaźnik masy ciała BMI (body mass index) większy niż reszta populacji. Związek przyczynowo-skutkowy jeszcze nie został ustalony, ale kolejne badania być może dostarczą odpowiedzi. Badacze francuscy informują o swoich odkryciach w przeglądzie naukowym Plos One.



W Stanach Zjednoczonych, istnieją już badania nad relacjami między środowiskiem i zachowaniami pokarmowymi, ale we Francji brakuje nam wiarygodnych danych, mówi główny autor tego badania, doktor Basile Chaix z instytutu INSERM (uniwersytet Pierre et Marie Curie).

Wraz ze swoim zespołem więc, doktor Basile Chaix przepytał 7 131 mieszkańców dziesięciu dzielnic paryskich oraz stu jedenastu gmin w Ile-de-France na temat ich zwyczajów dokonywania zakupów.

Następnie, naukowcy sporządzili listę wszystkich sklepów w dzielnicach oraz supermarketów, do których chodzili uczestnicy badania, czyli 1 097 w sumie.

Zobacz również:



Na podstawie tych danych, naukowcy przestudiowali związek między supermarketami, wskaźnikiem masy ciała  oraz obwodem talii tych osób.

Czy supermarkety hard discount są złe dla obwodu talii?

Rezultaty tego badania pokazują, że ludzie chodzący do tych samych sklepów mają bliski profil metaboliczny, wyjaśnia doktor Basile Chaix.

Naukowiec stwierdził, że tego typu sklepy są bardzo wyraźnie powiązane z większym wskaźnikiem BMI oraz z większym obwodem talii. Tak jest w przypadku niektórych hipermarketów, ale przede wszystkim w przypadku sklepów hard discount, przede wszystkim u osób, które mają niski poziom wykształcenia.

Naukowcy jednakże podkreślają jeszcze fakt, że potrzebne jest przeprowadzenie bardziej dogłębnych badań, które pozwolą określić, czy faktycznie istnieje jakiś związek przyczynowo – skutkowy.

W oczekiwaniu, można stwierdzić, iż badania te pokazuję, że supermarkety są raczej istotnym miejscem, gdzie można by wdrożyć działania przeciwko otyłości, takie jak rozpowszechnianie informacji na temat składników odżywczych w produktach, itp., jak podsumowuje francuski naukowiec z INSERM.

Komentarze do: Pokaż mi swoje BMI, a ja ci powiem gdzie robisz zakupy

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz