Szukaj

Odchudzanie: duże śniadanie czy duży obiad?

Wszyscy, którzy twierdzą, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, mają rację. Zwłaszcza wtedy, kiedy próbujesz zrzucić kilogramy. A im większe śniadanie, tym lepiej, według badania zamieszczonego w magazynie naukowym Obesity.



Naukowcy, którymi kierowała dr Daniela Jakubowicz, objęli obserwacjami 93 kobiety, z których wszystkie miały nadmierną wagę (nadwaga bądź otyłość). Podzielono je na dwie grupy.

Jedna grupa uczestniczek zjadała śniadania o zawartości 700 kalorii, lunch – 500 kalorii i kolacje  -  200 kalorii. Druga grupa jadała odwrotnie: śniadanie – 200 kalorii, obiad – 500 kalorii i kolacja – 700 kalorii.

Po trzech miesiącach obserwacji okazało się, że grupa z gigantycznym śniadaniem straciła średnio 8 kg na wadze, a w talii ok. 7,5 cm, czyli aż 5 kg i 4 cm więcej niż grupa, która jadała maleńkie śniadanka i wielkie kolacje.

Okazało się także, że grupa jadająca ogromne śniadania lepiej kontrolowała insulinę i poziomy glukozy oraz trójglicerydów przez resztę dnia, w porównaniu do grupy uczestników, którzy najwięcej kalorii zjadali późno w ciągu dnia.

Zobacz również:



Więc jeżeli ty po raz kolejny zastanawiasz się nad pominięciem śniadania, lepiej od razu porzuć te zamiary.

Nie jest zresztą to pierwsze badanie, które ukazuje wyższość jadania śniadań nad ich pomijaniem.

Na przykład, prace opublikowane w magazynie American Journal of Epidemiology w 2003 roku wykazały, że ludzie, którzy pomijają najważniejszy posiłek w ciągu dnia, są o 4.5 razy bardziej zagrożeni otyłością, niż ludzie, dla których pominięcie śniadania jest czymś niewyobrażalnym.

To samo badanie, które objęło obserwacjami blisko 500 osób, odkryło, że jadanie obiadów i śniadań poza domem także wiąże się z większym ryzykiem otyłości.

Inne badanie, zaprezentowane w 2003 przed amerykańską AHA, udowodniło, że ludzie jedzący śniadania są rzadziej otyli i mają lepsze poziomy cukru we krwi, a także rzadziej są głodni w ciągu dnia, niż ludzie, którzy zazwyczaj nie jadają śniadań.

Autor tego badania, dr Mark Pereira z Harvard Medical School, tłumaczył w tamtym okresie: - Nasze rezultaty sugerują, że śniadanie może być naprawdę najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Wydaje się, że śniadanie ma znaczenie dla redukowania ryzyka zachorowania na cukrzycę oraz na choroby sercowo-naczyniowe.

Komentarze do: Odchudzanie: duże śniadanie czy duży obiad?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz