Szukaj

Białko na śniadanie zapobiega otyłości

Jedzenie małej ilości kalorii na śniadanie powoduje, że przez cały dzień podjadamy, a najcięższe pokarmy spożywamy wieczorami, co w późniejszym czasie skutkuje problemami z nadwagą. Naukowcy znaleźli jednak sposób, aby poradzić sobie z tą sytuacją. Nowe badania przedstawione zostały na corocznym spotkaniu naukowym The Obesity Society's w Atlancie.

Najnowsze badania pokazują, że spożywanie na śniadanie pokarmów o dużej zawartości białka, pozwala kontrolować apetyt. Można dzięki temu uniknąć przejadania się w ciągu całego dnia.

Wszystkie posiłki wchodzące w skład śniadania powinny zawierać podobne ilości tłuszczu i błonnika i mieć ok 300 kcal.

Wszystko oparte na badaniach

Zobacz również:

Naukowcy, aby dowieść postawioną tezę, przeprowadzili badanie. Uczestnicy otrzymali na śniadanie bogate w białko i następnie badano uczucie ich sytości, a także po paru godzinach głodu. Jak się okazało, badani po tym śniadaniu jedli mniej kcal na obiad oraz na kolację.

Naukowcy zwrócili uwagę również, że współcześnie, szczególnie u kobiet między 18 a 55 rokiem życie panuje tendencja nie jedzenia śniadania. Jest to bardzo poważny błąd, gdyż organizm odzwyczaja się od regularnych posiłków i wieczorne duże posiłki przekształca w tkankę tłuszczową. Badacze radzą więc, aby usystematyzować swoje posiłki i zwrócić szczególną uwagę na jakość naszego śniadania.

Komentarze do: Białko na śniadanie zapobiega otyłości

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz