Zielone pomidory na zdrowe mięśnie

Naukowcy z Uniwersytetu w Iowa przy użyciu metody przesiewowej odkryli, że związek w skórce jabłek odpowiada za zwiększanie mięśni. Ostatnio odkryli także tomatidine, związek z zielonych pomidorów, który jest jeszcze bardziej pomocny w budowie mięśni i w ochronie przed atrofią mięśniową.

Choroba starszych osób

Zanik mięśni lub wyniszczenie są spowodowane procesem starzenia i innymi chorobami. To sprawia, że ludzie są słabi i zmęczeni, spada ich aktywność fizyczna i jakość życia, bo ludzie często łamią kości. To schorzenie dotyka ponad 50 milionów Amerykanów rocznie, w tym ponad 30 milionów osób w wieku 60 lat. Często zmusza to seniorów do pozostania w domach opieki i placówkach rehabilitacyjnych.

Więcej mięśni, mniej tłuszczu

W nowym badaniu, opublikowanym przez Journal of Biological Chemistry, naukowcy szukali małej cząsteczki związku, który może być pomocny w leczeniu atrofii mięśni. Zespół koncentrował się na tomatidine. Odkryto, że tomatidine powoduje zmiany w ekspresji genów, które są odwrotne do zmian zachodzących w komórkach mięśniowych u osób dotkniętych atrofią mięśni.

Projektowanie zdrowszej żywności

Tomadine jest naturalnym związkiem pochodzącym z pomidorów. Jest on wytwarzany, gdy alfa - tomatyna, która znajduje się w owocach zielonych pomidorów,  jest trawiona w jelicie.

Naukowcy dalej prowadzą badania nad właściwościami związku odkrytego w zielonych pomidorach. Chcą sprawić, by osoby chore mogły go spożywać w większych ilościach lub by stworzyć właściwe suplementy, które pomogą w walce z chorobami mięśni.

Monika Kachniarz