Szukaj:
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Skrobia może podnosić ryzyko nawrotu raka piersi

05-01-2012 17:05
Nowe badanie po raz kolejny sugeruje, że nasza dieta może mieć wpływ na nasze ryzyko raka. Badanie to, zaprezentowane na sympozjum w San Antonio, 2011 CTRC-AACR San Antonio Breast Cancer Symposium, pokazuje, że konsumpcja skrobiowej żywności jest związana z większym ryzykiem nowotworu piersi o niskiej złośliwości u kobiet, które miały wcześniej ten typ raka.
Skrobia może podnosić ryzyko nawrotu raka piersi
Zobacz również:


Badanie objęło obserwacją 2 651 kobiet z rakiem piersi, które wzięły udział w badaniu nazwanym Women's Healthy Eating and Living (WHEL) Dietary Intervention Trial.

Badacze obserwowali te kobiety co roku, przez średnio siedem lat, skupiając się nad ich dietą, a także nad ewentualnym nawrotem raka piersi.

Na początku badania, kobiety jadły 233 gramy węglowodanów dziennie. Badacze odkryli, że kobiety, u których powrócił rak piersi, w okresie badania jadły średnio o 2,3 gram więcej węglowodanów dziennie, w czasie pierwszego roku badania.

Natomiast, te kobiety, u których rak piersi nie powrócił, jadły średnio o 2,7 gram mniej węglowodanów dziennie, w okresie pierwszego roku.

Aczkolwiek, to właśnie skrobia zdaje się odpowiadać w dużej części za te zmiany. W czasie pierwszego roku badania, badacze stwierdzili, że kobiety, które zredukowały swoją konsumpcję skrobi w największym stopniu, doświadczały nawrotu raka piersi w 9,7%. Natomiast, kobiety, które najbardziej podniosły swoją konsumpcję skrobi, doświadczały nawrotu raka w 14,2%.

Rezultaty tego badania pokazują, że nie tylko chodzi o węglowodany generalnie, ale również w szczególności o skrobię, wyjaśnia główna badaczka, Jennifer A. Emond, doktorantka na uniwersytecie University of California w San Diego.

Kobiety, które podniosły konsumpcję skrobi w ciągu roku, byłynajbardziej zagrożone nawrotem choroby.

Z całą pewnością nie jest to pierwsze badanie, które sugeruje, że to co jemy, może wpływać na ryzyko raka piersi. Albowiem, badanie opublikowane jeszcze w listopadzie 2011 roku w American Journal of Epidemiology, pokazało, że kobiety, które stosowały się do diety bogatej w rośliny, z niewielką ilością czerwonego mięsa, soli oraz przetworzonych węglowodanów, były mniej zagrożone rakiem piersi.

Inne badanie, zaprezentowane również podczas sympozjum w San Antonio, 2011 CTRC-AACR San Antonio Breast Cancer Symposium, przeprowadzone przez brytyjskich badaczy, pokazało, że zredukowanie ilości zjadanych węglowodanów, raz w tygodniu, może pomóc kobietom w większym straceniu na wadze niż gdyby kobiety te zaczęły stosować niskokaloryczną dietę.

A ponieważ taki krok pozwala również kontrolować poziom insuliny, która jest hormonem dobrze znanym ze swoich powiązań z rakiem, to badanie to sugeruje, że przyjęcie tego typu diety może mieć również wpływ na obniżenie ryzyka raka piersi.
Zobacz artykuły:
Zobacz również tagi: rak piersi produkty skrobiowe skrobia węglowodany a rak piersi rak piersi i skrobia nawroty raka piersi nowotwór piersi o niskiej złośliwości dieta a rak piersi
Brak komentarzy