Szukaj

On Board PR zbadał znajomość i zaufanie Polaków do firm farmaceutycznych

Podziel się
Komentarze0

Wyniki badania przeprowadzonego przez On Board PR Ecco Network oraz PBS DGA pokazują, że Polacy cenią sobie prowadzone przez firmy farmaceutyczne akcje edukacyjne.


„Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o Polaków zaufaniu do firm farmaceutycznych” przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, wśród wielu czynników budujących zaufanie do firm farmaceutycznych, respondenci wskazywali właśnie kampanie edukacyjne inicjowane przez te podmioty. Wśród respondentów, którzy zadeklarowali zaufanie do firmy Polpharma, 58 proc. z nich uznało akcje edukacyjne za ważny czynnik budujący zaufanie do firmy,  w przypadku Bayer - było to 60 proc. a w przypadku firmy GlaxoSmithKline 63 proc.. Z wynikami badań w pełni zgadzają się eksperci rynku.

Z wizerunkowego punktu widzenia, działania edukacyjne to element skutecznej - dobrze przemyślanej strategii. Budują wizerunek organizacji zatroskanej o dobro swoich klientów, lokalnych społeczności, pacjentów. W przypadku firm farmaceutycznych jest to szczególnie ważne. Pozwala na zdobycie istotnej przewagi konkurencyjnej i pozbycie się miana organizacji żyjącej z tego, że ludzie chorują. Tym bardziej, że działają one na styku interesów własnych (zysk) oraz pacjenta (zdrowie) - ocenia Anna Sarnacka z On Board PR Ecco Network.

Działania edukacyjne, bez względu na podmiot, który je organizuje, obciążone są wysoką odpowiedzialnością wobec społeczeństwa, do którego docierają. Dlatego też, wykorzystanie takich działań jako element kreowania wizerunku firmy farmaceutycznej, musi być przemyślane i bardzo rozważne.

Powinno unikać się bezpośredniego łączenia działań edukacyjnych z promocją poszczególnych brandów danej firmy, tym bardziej na jej własnej stronie internetowej! Sytuacja taka często podważa rzetelność takiej komunikacji. Wobec tego problemu, aby skutecznie budować swój wizerunek, firmy farmaceutyczne coraz częściej angażują się w kampanie edukacyjne prowadzone przez podmioty dedykowane i wyspecjalizowane w takich działaniach, czyli wydawnictwa medyczne lub firmy Public Relations - dodaje Maciej Krasnodębski.z Openmedica.

Warto zauważyć, że respondenci docenili fakt, że firmy farmaceutyczne zamieszczają na swoich stronach internetowych informacje na temat chorób i profilaktyki. W przypadku każdej z analizowanych firm farmaceutycznych, jest to czynnik, który w znacznym stopniu powoduje, że firma staje się w oczach badanych godna zaufania.


Kampanie edukacyjne w odniesieniu do poszczególnych brandów, realizowane w Internecie, są elementem utrwalania relacji pacjenta z konkretnym lekiem. Prawo umożliwia znaczną swobodę w kształtowaniu tych treści edukacyjnych, nasycając je również informacjami o samych chorobach i odnoszących się do nich możliwościach profilaktycznych i terapeutycznych - komentuje wyniki badania dr Jacek Wędrowski z kancelarii Bird & Bird.

Raport „Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o Polaków zaufaniu do firm farmaceutycznych” jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Raport „Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o Polaków zaufaniu do firm farmaceutycznych” jest udostępniony bezpłatnie na stronie www.onboard.pl.

On Board PR Ecco Network (www.onboard.pl). Firma świadczy usługi
w dziedzinie doradztwa public relations. Jest laureatem nagrody Impactor 2009 dla najbardziej podziwianej agencji PR w Polsce. Zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem dynamiki wzrostu przychodów spośród 200 największych firm PR świata (wg rankingu The Holmes Report 2006). Wspólnie z firmami PR z kilkudziesięciu krajów tworzy międzynarodową sieć ECCO Network - jedną z największych sieci firm PR na świecie. Od 2007 roku posiada własne biuro w Kijowie na Ukrainie. On Board PR jest członkiem Związku Firm Public Relations, partnerem Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, laureatem wielu nagród w międzynarodowych  i polskich konkursach (IPRA GWA, Magellan, Złote Spinacze). Firma zapewnia kompleksową obsługę w zakresie komunikacji oferując strategiczne doradztwo m.in. w obszarach: Brand Public Relations, Corporate&Financial Communications, Investor Relations, Crisis Management. On Board PR działa w ramach grupy skupiającej m.in. agencję reklamową San Markos (www.sanmarkos.pl) i agencję interaktywną Think Kong (www.thinkkong.pl)


PBS DGA (www.pbsdga.pl) dawniej: Pracownia Badań Społecznych została założona w 1990 roku i jest według rankingu PTBRiO za rok 2009 największą polską firmą badawczą. Świadczy kompleksowe usługi w zakresie badań ilościowych i jakościowych, pracując m.in. dla klientów z sektora przedsiębiorstw i usług publicznych. Od 2008 roku w PBS DGA funkcjonuje Zespół ds. badań rynku pracy, który swą działalność opiera o wieloletnie doświadczenie zarówno badaczy, jak i licznego grona najwyższej klasy ekspertów. Zajmując się szeroko rozumianą tematyką rynku pracy, nie tylko specjalizuje się w realizacji badań z tego obszaru, ale bazując na ich wynikach oraz dogłębnych analizach danych wtórnych, idzie krok dalej - uzupełnia uzyskiwane dane o eksperckie analizy i rekomendacje.

Openmedica (www.openmedica.pl) to internetowe wydawnictwo medyczne składające się z portali skierowanych do lekarzy specjalistów. Od 2002 roku zbudowano m.in. portale kardiolog.pl, ginekolog.pl, lekarzonkolog.pl, chirurg.pl, genetyk.pl, radiolog.pl, lekarzzakaznik.pl, diabetolog.pl (najnowszy od 1 października 2010 r.) oraz portal poradnikmedyczny.pl, skierowany do pacjentów. Jako pierwsi na rynku, wydawnictwo Openmedica zbudowało telewizję internetową dla lekarzy specjalistów. Posiada największe doświadczenie w budowaniu systemów zarządzania treścią dla portali medycznych oraz zarządzania pracami wydawnictwa. Openmedica na polskim rynku portali internetowych należy do segmentu Premium, docierając do Targetu A i A+. Strategia budowy portali skoncentrowanych na informacjach opiniotwórczych, relacjach z konferencji, wywiadach video z liderami opinii oraz  najnowszych artykułach i doniesieniach to sprawdzony model przyciągania uwagi lekarzy i powiększania liczby czytelników oraz subskrybentów.

Komentarze do: On Board PR zbadał znajomość i zaufanie Polaków do firm farmaceutycznych

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz