Szukaj

Awokado pomaga utrzymać wagę i jest bogate w składniki odżywcze

Badania wykazały, że ten owoc jest bogaty w składniki odżywcze, w tym zdrowe tłuszcze. Poza tym obniża poziom złego cholesterolu (LDL) oraz pomaga utrzymać prawidłową wagę.

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że awokado jest doskonałym źródłem białka. W przypadku mięsa, trawienie wymaga użycia enzymów trzustkowych. Natomiast białka występujące w awokado są zmieniane w łatwo trawione aminokwasy pod wpływem promieni słonecznych. Następuje to w procesie dojrzewania owocu. Awokado dostarcza człowiekowi wszystkich 18 aminokwasów, które są niezbędne w tworzeniu kompletnych białek przez organizm.

Dlaczego warto jeść awokado?

W 2014 na Penn State University przeprowadzono badania, które miały wykazać wpływ awokado na zdrowie układu krążenia.

Naukowcy badali 45 kobiet i mężczyzn z nadwagą lub otyłych, którzy mieli podwyższony poziom złego cholesterolu (LDL) oraz nadciśnienie. Przez 5 tygodni poddawali ich trzem różnym dietom, z dwoma tygodniami przerwy pomiędzy każdą z nich.

Zobacz również:

Pierwsza dieta była niskotłuszczowa druga średniotłuszczowa i trzecia średniotłuszczowa z dodatkiem jednego awokado odmiany hass dziennie.

Wszystkie trzy diety zawierały kwasy jednonasycone, takie jak oliwa z oliwek i inne oleje warzywne, orzechy oraz masło orzechowe. Jednak najmniej LDL wytwarzało się w wyniku stosowania diety z dodatkiem awokado.

Użycie i selekcja awokado

Warto dodawać je do sałatek i kanapek. Można je doprawić solą morską, oliwą z oliwek oraz octem winnym lub jabłkowym.

Aby sprawdzić czy awokado jest dojrzałe, naciśnij delikatnie jego skórkę. Jeśli owoc jest sprężysty i miękki, oznacza to, że nadaje się do spożycia. Jeśli jego skórka po naciśnięciu nie wraca do poprzedniego stanu, oznacza to, że owoc jeszcze musi trochę poleżeć. Dojrzały owoc jest ciemnozielony.

Niedojrzałe owoce awokado można przechowywać w lodówce nawet przez dwa do trzech tygodni. Jeśli chcesz, aby dojrzało, wyciągnij je z lodówki na dwa lub trzy dni. W przypadku, gdy planujesz zjeść jedynie połowę owocu naraz, zjedz część bez pestki, a resztę wstaw do lodówki. Pestka zapobiegnie sczernieniu reszty awokado.

Część owocu, która jest najbliżej skórki, ma najwięcej składników odżywczych. Z tego względu warto wyskrobać miąższ łyżeczką.

Opracowała: Zuzanna Kućma

Komentarze do: Awokado pomaga utrzymać wagę i jest bogate w składniki odżywcze

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz