Szukaj

Zadbaj o siebie na wiosnę – zrzuć grube swetry i nadprogramowe kilogramy!

Podziel się
Komentarze0

Kiedy kożuchy i ciepłe swetry ustępują miejsca zwiewnym sukienkom, wiele z nas decyduje się na zmianę dotychczasowego stylu życia. Porzucamy nabyte podczas zimy nawyki i staramy się z energią powitać każdy słoneczny dzień i budzącą się do życia przyrodę.

Zadbaj o siebie na wiosnę – zrzuć grube swetry i nadprogramowe kilogramy!

Ta rześka pora roku sprawia że mamy ochotę zmieniać siebie, swój styl życia. Większą uwagę przywiązujemy też do naszego zdrowia. Przede wszystkim mamy więcej czasu na sport, bo dzień nareszcie stał się dłuższy. Ponadto słońce grzeje coraz mocniej, co sprawia, że aż chce się wyjść z domu i aktywnie spędzić czas.
Jak dbać o siebie na wiosnę?

Ćwiczenia fizyczne

Zima skutecznie ostudziła zapal wielu biegaczy i osób uprawiających sport na świeżym powietrzu. Wraz z pierwszymi promienia słońca postanawiamy wyciągnąć  buty z szafy i powrócić do treningów. Pamiętajmy jednak, by pierwszy w tym sezonie trening nie był zbyt intensywny. Nasz organizm musi się na nowo przyzwyczaić do wysiłku. Zachowajmy ostrożność. Jeśli zbyt szybko wrócimy do bardzo intensywnych ćwiczeń, już po pierwszym wysiłku będziemy wyczerpani, zamiast lepszego samopoczucia pojawią się zakwasy. Stąd krótka droga do zniechęcenia i porzucenia  kolejnego treningu.

Zobacz również:



Dieta

Wiosenna dieta polega przede wszystkim na wykorzystaniu tego, co daje nam natura. Jedzmy więc jak najwięcej warzyw i owoców – uzupełnią one cenne składniki odżywcze niezbędne do regeneracji organizmu po długiej zimie. Do jadłospisu należy dołączyć także drób, ryby, nabiał, ciemne pieczywo, pełnoziarnisty ryż oraz kasze.
Pamiętajmy, że wiosenna dieta nie ma na celu jedynie pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim powinna polepszyć nasze samopoczucie i dodać nam energii. Czas wybudzić się z zimowego snu!
O czym musimy koniecznie pamiętać?

Nasz organizm po zimie jest wyczerpany, pozbawiony wielu cennych składników odżywczych. Wiosną brakuje nam przede wszystkim witamin i składników mineralnych. Ich niedobór może również zostać pogłębiony  w wyniku stosowania drastycznych diet i zbyt intensywnego wysiłku fizycznego. Niedobory składników mineralnych swoją prowadzą do zaburzenia wewnętrznej równowagi, w skutek czego łatwiej chorujemy.

Jak temu zapobiec?

Uzupełnij swoją dietę o odpowiednie suplementy diety, pomogą Ci odzyskać formę i dodadzą energii. Zanim sięgniesz po suplement diety, sprawdź jego skład. Wiele produktów jest dosładzanych cukrem lub słodzikami.

Komentarze do: Zadbaj o siebie na wiosnę – zrzuć grube swetry i nadprogramowe kilogramy!

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz