Szukaj

Raport z badania Headlines Porter Novelli

Podziel się
Komentarze0

Headlines Porter Novelli prezentuje najnowsze badanie opinii pt. „Polacy o zdrowym stylu życia.” – część pierwsza – jak Polacy definiują zdrowy styl życia i czy sami go stosują?


Badanie pokazało, że Polacy mają stosunkowo dużą wiedzę na temat zdrowego stylu życia. Kojarzony jest on głównie z prowadzeniem zbilansowanej diety (48%), w której nie może zabraknąć zdrowych produktów (najczęściej wskazywane: owoce i warzywa), ale także z aktywnym trybem życia (46%).

Czym dla Polaków jest zdrowy styl życia?
Uważają, że aby zmienić życie na zdrowsze należałoby przede wszystkim zrezygnować z używek i nałogów takich jak: papierosy  (60 %) i alkohol (54%). Wśród czynników identyfikowanych jako główne przyczyny niezdrowego stylu życia znalazły się także:

- brak ruchu, mała aktywność fizyczna – 45 %
- zła dieta – 40 %
- stres, nerwy, nieumiejętność radzenia sobie ze stresem – 39 %.

Wiemy, ale nie stosujemy

60 % Polaków nie próbowało zmienić czegoś w swoim życiu, aby żyć zdrowiej. Próby zmian częściej podejmują kobiety (45 %), osoby w wieku 30 – 39 lat (47 %), jak również osoby ze średnim (47%) czy  wyższym wykształceniem (50 %).  

Decyzję o zmianie trybu życia na zdrowszy Polacy podejmują z poniższych powodów:1 (warto pamiętać, że dotyczy to jedynie tych, którzy się na zmiany decydują/decydowali czyli 40 % badanych)

- chciałem(am) coś zmienić w swoim życiu – 27 %
- źle się czułem (am), z powodu osłabienia, braku energii – 20 %
- z powodu choroby - 16 %
- zalecenie lekarza – 12 %
- z wiekiem człowiek czuje się gorzej, dlatego trzeba o siebie bardziej dbać – 11 %


Dlaczego Polacy próbują zmienić styl życia?

„Wynik pokazujący, że 60 % badanych nie próbowało dokonać choćby niewielkiej zmiany w swoim stylu życia jest zastanawiający i bardzo niepokojący. Świadczy on o tym, że wciąż niezbędne są działania propagujące zdrowy styl życia i profilaktykę, ale podkreślające nie tylko aspekt uświadamiający ale przede wszystkim – motywujący do zmiany.

Co istotne konieczne jest monitorowanie ich skuteczności, a także poszukiwanie rozwiązań pozwalających dotrzeć do tak dużej grupy Polaków, by skłonić ich do wprowadzenia korzystnych modyfikacji, na zasadzie metody małych kroków – uważa Ewelina Nazarko – Ludwiczak, Healthcare & Life Director Headlines Porter Novelli.

Joanna Pruszyńska – Witkowska, CEO Headlines Porter Novelli dodaje -   „na postawie otrzymanych wyników możemy uznać, że Polacy są dość dobrze wyedukowani – wiedzą, jakie elementy stylu życia wymagają poprawy. Problemem jest to, że mniejszość decyduje się na ten krok. Identyfikowanie czynników, dzięki którym jesteśmy w stanie skłonić niezdecydowanych do zmiany własnego stylu życia jest poważnym wyzwaniem, któremu staramy się sprostać tworząc działania komunikacyjne związane ze zdrowiem. Aktualne badania opinii pozwalają nam na ich precyzowanie i skuteczne wprowadzanie pożądanych zmian w zachowaniu.”

Metodologia badania:

Badanie „Zdrowy styl życia Polaków”  przeprowadzone na zlecenie Headlines Porter Novelli  przez TNS Polska w kwietniu 2012 roku:

Metodologia:
- standaryzowany wywiad kwestionariuszowy przy użyciu elektronicznego kwestionariusza; wywiad bezpośredni w domu respondenta(CAPI)
Próba:
- liczba wywiadów: 1000, badanie w ramach syndykatowego projektu OTC Track, poświęconego tematyce zdrowotnej
- reprezentatywna próba Polaków w  wieku 15 lat i starszych
- dobór próby kwotowy
- kryteria doboru próby: płeć, wiek, wykształcenie, klasa miejscowości, region

Legenda






























****
Headlines Porter Novelli - Od 15 lat Headlines Porter Novelli jest wiodącą agencją PR w Polsce, a od 5 lat wchodzi w skład globalnej sieci Porter Novelli. Od wielu lat agencja odnosi sukcesy w prowadzeniu projektów w obszarze ochrony zdrowia, wprowadzaniu na rynek leków OTC/ RX oraz tworzeniu kampanii świadomościowych na temat profilaktyki zdrowia. Headlines odpowiadało za wprowadzenie na polski rynek plastrów antykoncepcyjnych Evra oraz prowadzenie kampanii świadomościowej Chronię życie przed rakiem szyjki macicy. Prowadzi także działania dla jednostek ochrony zdrowia (Konsorcjum Dolnośląskich Szpitali Powiatowych, Przychodnia Leczenia Niepłodności nOvum). Aktualnie odpowiada za PR kampanii MZ – Bądź mężczyzną. Chroń Zdrowie !”. 

Komentarze do: Raport z badania Headlines Porter Novelli

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz