Szukaj

Mniej negatywnych myśli dzięki probiotykom

Podziel się
Komentarze0

Mniej myślimy o negatywnych uczuciach i doświadczeniach z przeszłości już około 4 tygodni po rozpoczęciu stosowania probiotyków. Wyniki swojego badania na ten temat Laura Steenbergen i Lorenza Colzato z Leiden Institute of Brain and Cognition opublikowały w czasopiśmie Brain, Behavior and Immunity.

Probiotyki to żywe mikroorganizmy, które, zaaplikowane w odpowiednich ilościach, pełnią podstawową funkcję  w poprawie funkcji trawiennych i immunologicznych organizmu. Steenbergen i jej zespół po raz pierwszy raz zbadali, czy spożywanie wielogatunkowej (składającej się z kilku odmian bakterii) porcji probiotyków przez przynajmniej 4 tygodnie ma korzystny wpływ na ruminacje (tj. nawracające myśli na temat ewentualnych przyczyn i konsekwencji stresu). Jak mówi Steenbergen, ruminacje są najlepszym wskaźnikiem podatności na depresję i często poprzedzają i zapowiadają nawroty choroby.

Zobacz również:



Steenbergen dała 40 uczestnikom badania torebki z proszkiem, który mieli wypić zmieszany z letnią wodą lub mlekiem każdego dnia badania. Połowa z nich dostała placebo, druga połowa zaś mieszankę probiotyków. Osoby badane miały pojawić się w laboratorium dwa razy: pierwszy raz przed rozpoczęciem badania i drugi raz 4 tygodnie później, po jego zakończeniu. Oba razy poproszeni zostali o wypełnienie kwestionariusza badającego ich podatność (reaktywność poznawczą) na depresję.

W porównaniu z osobami, którym podano placebo, uczestnicy przyjmujący probiotyki wykazali znaczne obniżenie ilości ruminacji. Jak mówi Colzato, nawet pomimo tego, że jest to tylko wstępny wynik, dowodzi, że spożywanie probiotyków może pomóc wyeliminować negatywne myśli prowadzące do smutku i depresyjnego nastroju. Badanie dostarcza informacji na temat tego, co można stosować w terapii zapobiegającej nawrotom depresji – probiotyki.

Komentarze do: Mniej negatywnych myśli dzięki probiotykom

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz