Szukaj

Dobrze się zestarzeć: odżywianie

Podziel się
Komentarze0

Jak podaje Uniwerystet Harvard, odpowiednie odżywianie może pomóc oddalić niektóre choroby, które uderzają w nas, kiedy się starzejemy, takie jak nowotwory, choroby sercowo-naczyniowe, nadciśnienie, a nawet katarakty. W temacie prewencji nowotworowej, Richard Beliveau, naukowiec na Uniwerystecie Quebeku w Montrealu (Kanada), wzbudził wielkie zainteresowanie swoimi pracami nad dziesięcioma produktami spożywczymi antynowotworowymi.


Produkty zawierające witaminy A, B6, B12, C i E, które wszystkie są antyoksydantami, są wyjątkowo interesujące, zarówno ze względu na redukcję ryzyka chorób przewlekłych, jak również ze względu na ochronę i odżywianie komórek mózgu, co sprzyja spowolnieniu spadku funkcji poznawczych.

Jeśli chodzi o suplementy, multiwitaminy wręcz się narzucają. Niektóre inne mogą być również wysoce wskazane, takie jak omaga-3, jeśli nie jecie wystarczającej ilości tłustych ryb. Jeśli chodzi o całą resztę, skonsultuj się z dietetykiem albo lekarzem.

Podstawowy cel:
  • spożywać od 5 do 10 porcji owoców i warzyw każdego dnia;
  • spożywać całe ziarna zbóż każdego dnia;
  • ograniczyć konsumpcję czerwonego mięsa oraz innych źródeł tłuszczów nasyconych;
  • ograniczyć słodkie produkty;
  • zażywać codzienne dawki multiwitaminy;
  • nie spożywać większej ilości kalorii niż ta, która spalamy będąc aktywnymi fizycznie.
Idealna recepta - istnieje ich trochę, a wśród nich są:
  • dieta śródziemnomorska, której korzystne działanie na długowieczność oraz znaczenie dla zapobiegania chorobom zostało już bardzo dobrze wykazane;
  • piramida odżywiania Uniwersytetu Harvard, opracowana przez doktora Waltera Willetta;
  • dieta antyzapalna doktora Andrew Weil.
Stopniowo przyswajajmy więc sobie tę czy inną formułę - albo tę, zaleconą przez lekarza - aby kierować się nią długoterminowo.

Zobacz również:



Substancje przeciwko starzeniu

Istnieje tysiące substancji antystarzeniowych w produktach spożywczych, ale nie można znaleźć ich wszystkich jednocześnie w jednym produkcie. Stąd też znaczenie przyswojenia sobie zróżnicowanego menu.


Konsumujmy regularnie siedem najlepszych czynników fitochemicznych, którymi są:
  • karotenoidy: pomarańcze, mango, kabaczek, żółta papryka, etc.;
  • błonnik: owoce, warzywa, pełne ziarna zbóż, itp.;
  • flawonoidy: herbata, winogrona, czarna czekolada, fasolka, itp.;
  • indole: kapusta, brokuły, kalafior, rzepa, itp.;
  • likopen: pomidory, czerwony grejpfrut, arbuz, itp.;
  • witamina C: pomarańcze, kiwi, zielona papryka, brokuły, burak, melon, itp.;
  • witamina E: awokado, szparagi, orzechy, migdały, itp.
Alkohol z umiarkowaniem

Czerwone wino ma niewielkie korzystne działanie dla zdrowia serca oraz tętnic, ale jedynie w małych ilościach. Zresztą, alkohol, generalnie, może zwiększyć ryzyko raka, i zawsze jest szkodliwy, kiedy jest pity w wielkich ilościach. Jeśli więc już pijemy, optujmy raczej za czerwonym winem. Kobiety powinny ograniczyć się do maksymalnie sześciu procji tygodniowo, a mężczyźni do dwunastu.

Polecamy również:

Dobrze się zestarzeć: Kontrola stresu
Dobrze się zestarzeć: Życie uczuciowe i wsparcie społeczne
Dobrze się zestarzeć: Utrzymać wagę
Dobrze się zestarzeć: Przestać palić
Dobrze się zestarzeć: Aktywność fizyczna
Dobrze się zestarzeć: Zapobieganie chorobom dziedzicznym

Komentarze do: Dobrze się zestarzeć: odżywianie

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz