Szukaj

Polski Internet i internauci w 2011 roku

Podziel się
Komentarze0

Aż 36 procent mężczyzn i 25 procent kobiet ukrywa przed partnerami życiowymi swoją aktywność w Internecie. O ile bankowość internetowa, pornografia i hazard to domena męskiej części internautów, to kobiety ukrywają przede wszystkim swoje zakupy internetowe. Aż 24 procent kobiet obawia się, że ich partner zobaczy, że oglądały pornografię w sieci.


Badanie przedstawiające obecną sytuację w sieci zaprezentowała firma Microsoft, która przeprowadziła je w 21 krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. 69 procent internautów obawia się wirusów, które mogą pobrać przeglądając strony internetowe. Ważne są dla nich także bezpieczeństwo danych, prywatność, szybkość działania oraz to, by interfejs stron oraz mechanizmy zakupowe czy bankowe były jak najprostsze. Już dziś domagamy się materiałów video w jakości HD i w trójwymiarze.

Badanie przeprowadzono poprzez portal MSN na grupie ponad 11 551 internautów na przełomie lutego i marca 2011 roku.

Dla polskich respondentów biorących udział w badaniu, najważniejszym czynnikiem podczas surfowania po Internecie jest prędkość dotarcia do informacji (70%). Spytani o treść, na którą mogliby poczekać dłużej, 47% wskazało na pliki wideo, 46% na serwisy informacyjne, a 42% na pliki muzyczne. Jednocześnie polscy internauci są bardziej wyczuleni na kwestie bezpieczeństwa w porównaniu do ich kolegów z innych państw regionu EMEA. W przypadku gdy podejrzewamy, że plik może być zainfekowany, 61 procent z nas nie pobiera go. Bezpieczeństwo internetowe nie ma znaczenia dla 5 procent polskich internautów.

„Należy pogratulować ostrożnościowego podejścia Polaków do treści pobieranych z Internetu,” - powiedział Patryk Góralowski z polskiego oddziału firmy Microsoft, odpowiedzialny za rozwój platformy Internet Explorer 9 na polskim rynku. - „Cieszę się, że nasze działania wskazujące na możliwe zagrożenia wynikające z nieodpowiedzialnego i lekkomyślnego używania Internetu zaowocowały takim wynikiem. Bezpieczeństwo było jednym z najważniejszych obszarów podczas prac nad Internet Explorer 9.”

Internauci w Europie jednak lubią ryzyko. Aż 32 procent konsumentów przyznaje się do pobierania z Internetu podejrzanych plików. Najbardziej beztroskie podczas przeglądania Internetu są młodzi ludzie w wieku 14 -17 lat. Aż 57% z nich naraża się na ryzyko cyberataku pobierając podejrzane pliki.

Prywatność jest głównym zmartwieniem zarówno mężczyzn, jak i kobiet


Badanie wskazało, że duża liczba par ukrywa przed sobą, co tak naprawdę oglądają w Internecie. Tak jak w życiu realnym to mężczyźni okazują się być bardziej skryci: 36% z nich obawia się odkrycia przez partnerki ich aktywności online, podczas gdy wśród kobiet, takiej sytuacji obawia się tylko 25% badanych. Jeżeli chodzi o ukrywane przez mężczyzn strony, prowadzi bankowość internetowa (62%), zaraz za nią są strony zawierające treści pornograficzne (60%). Jeden na pięciu mężczyzn (20%) obawia się ujawnienia swoich skłonności do hazardu.

Może się wydawać, że to kobiety są bardziej skłonne do ukrywania zakupów w sklepach internetowych, jednak badanie pokazuje, że jest inaczej. Aż 36% badanych mężczyzn wolałoby utrzymać swoje zakupy w Internecie w tajemnicy, podczas gdy wśród kobiet jest to 32%. Dwadzieścia cztery procent kobiet obawia się, że ktoś może zobaczyć strony zawierające treści pornograficzne, które odwiedziły.


„Nasze badanie pokazało, że ponad jedna czwarta użytkowników Internetu poświęca więcej czasu na wybór papieru toaletowego niż na wybór przeglądarki internetowej, co sugeruje, że ludzie nie doceniają wpływu, jaki wybór przeglądarki ma na ich bezpieczeństwo podczas przeglądania stron internetowych,” - powiedział Góralowski. - „Przeglądarka może pomóc w utrzymaniu prywatności podczas przeglądania stron internetowych. Internet Explorer 9 oferuje tryb przeglądania InPrivate, który uniemożliwia innym użytkownikom komputera poznanie odwiedzonych przez ciebie stron. Ma też funkcję ochrony przed śledzeniem zachowań internautów, co uniemożliwia zbieranie przez firmy informacji o historii przeglądanych stron internetowych przez internautów, którzy odwiedzili ich stronę.”

Konsumenci generalnie nie są zadowoleni ze stanu sieci

Badanie firmy Microsoft pokazało, że 92% ankietowanych uważa, że dzisiejsze strony internetowe stać na więcej niż pokazują, podczas gdy 65% postrzega Internet jako źródło zawierające strony różnej jakości. Konsumenci pragną lepszej jakości rozrywki online. Ponad połowa badanych (57%) powiedziała, że chce oglądać w internecie filmy w jakości HD, a ponad jedna trzecia (36%) przyznała, że czeka na dostęp do materiałów 3D.

Internet Explorer 9, który miał premierę 15 marca 2011 roku w znaczącym stopniu wspiera potrzeby internautów wymienione w badaniu. Akceleracja sprzętowa przyspiesza wyświetlanie grafiki, a wysoki poziom bezpieczeństwa danych blokuje aż 99 procent ataków szkodliwego oprogramowania mającego swoje źródło w internecie, a w szczególności mediach społecznych. Przeglądarkę Internet Explorer 9 można pobrać ze strony www.twojanowa.pl. 


Informacje o firmie:


Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.


Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją - Windows 7, która od premiery sprzedała się na świecie w rekordowej liczbie 300 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office - którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje,  infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.

Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. We Wrocławiu natomiast działa od 2008 roku Centrum Rozwoju Oprogramowania Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.

Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii.

W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku  został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.

Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).

**
Microsoft Windows, Windows Mobile, Windows Phone, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.

Komentarze do: Polski Internet i internauci w 2011 roku

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz