Szukaj

Kształt stołu wpływa na nasze zachowania?

Badanie opublikowane w Journal of Consumer Research sugeruje, że owalny i okrągły kształt stołu budzi w nas „ducha zespołowego”, a stół kwadratowy zwiększa nasz indywidualizm. Prace przeprowadzili badacze kanadyjscy z uniwersytetów w Alberta i w Kolumbii Brytyjskiej.



Eksperyment polegał na usadzeniu ochotników przy stołach o różnych kształtach, a następnie na zaprezentowaniu im różnych spotów reklamowych.

Okazało się, że osoby siedzące przy stołach owalnych i okrągłych wykazywały się większą wrażliwością na reklamy wychwalające wartości rodzinne i przyjaźń.

Natomiast osoby siedzące przy stołach kwadratowych i prostokątnych wykazywały się większą wrażliwością na reklamy podkreślające znaczenie indywidualizmu.


Juliet Zhu i Jennifer Argo, autorki badania, mówią: - Kształ geometryczny stołu może mieć wpływ na konsumentów, podkreślając jedną z dwóch fundamentalnych potrzeb człowieka: przynależności do grupy i bycia unikatowym.

Zdaniem autorek badania, ustawienie krzeseł wokół stołu wpływa na konsumentów zarówno w restauracjach, jak i w środkach transportu, w poczekalniach hotelowych, na lotniskach i w gabinetach lekarskich.

Dostępność siedzeń to subtelny sygnał środowiskowy, mogący aktywować podstawowe potrzeby ludzkie, a te potrzeby z kolei mogą wpływać na reakcje konsumentów.



Komentarze do: Kształt stołu wpływa na nasze zachowania?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz