Szukaj

Dzięki skali osobowości reklamy będą lepiej kierowane do odbiorców internetowych

Reklamy internetowe rozpowszechniły się w ostatnich pięciu latach, a portale społecznościowe, takie jak Facebook, odgrywają coraz większą rolę. Badania przeprowadzone na University of Missouri School of Journalism rozwinęły metodę, która pomoże reklamodawcom dotrzeć do odbiorców w sieci, poprzez poznanie ich skali osobowości. Używając nowej skali osobowości naukowcy ustalają, jak ludzie z pewnymi typami osobowości używają portali społecznościowych.



Heather Shoenberger, doktorantka na MU School of Journalism, odkryła, że te osoby, które lubią ryzyko, aktualizują swój status, dodają zdjęcia i często pozostają w interakcji ze znajomymi.

Jednocześnie, te osoby, które są bardziej skryte, przewijają wiadomości na Facebooku, nie dodają zdjęć i rzadko angażują się w interakcje ze swoimi znajomymi.

,,Skala, której użyliśmy, została nazwana Mini-Motywowanym Pomiarem Aktywności (Mini-MAM). Używając jej, jesteśmy w stanie odnaleźć tendencje we wzorach, jak ludzie z pewnymi cechami osobowości używają mediów społecznościowych” – mówi Shoenberger – ,,Wierzę, że to naprawdę może pomóc reklamodawcom i pewnym typom grup medialnych uzyskać potencjalnych klientów docelowych, z określonymi reklamami na portalach społecznościowych. Na przykład, jeżeli spółka chce dotrzeć do ludzi lubiących ryzykowne życie, powinni ustalić, którzy z użytkowników Facebooka często zmieniają swój status i dodają zdjęcia.”


W swoich badaniach Shoenberger pytała ludzi o użytkowanie Facebooka, następnie prosząc o wzięcie udziału w pomiarze Mini-MAM, w celu ustalenia ich typu osobowości.

Ci, którzy byli przychylni niebezpiecznym czynnościom, zostali nazwani ,,żądnymi”, natomiast ci, którzy mieli więcej zachowawczości w działaniu, zostali zaszufladkowani jako ,,awersyjni”.

Stwierdziła, że oba te typy osobowości często używają Facebooka, ale różnica pomiędzy nimi polega na tym jak używają tego portalu.

,,Jeżeli jesteś bardziej żądny lub jesteś przychylny niebezpiecznej aktywności, jasne stanie się, że będziesz chciał mieć do czynienia z mediami, które są bardziej ekscytujące. Podczas gdy ludzie awersyjni mają tendencję do obcowania z mediami bezpieczniejszymi, przewidywalnymi i bardziej doświadczonymi. Identyfikowanie tych osobowości może przynieść agencjom reklamowym przewagę nad konkurencją i uporządkować  reklamy on-line” – mówi Shoenberger.

Jej badania zostały przedstawione na konferencji International Communication Association Conference w Pheonix.

Komentarze do: Dzięki skali osobowości reklamy będą lepiej kierowane do odbiorców internetowych

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz