Szukaj

Wpływ diety na brak łaknienia

Głównym powodem braku łaknienia jest z reguły stres. Przyczynia się on do zahamowania procesu wydzielania soków trawiennych. Proces ten powodowany jest także stosowaniem różnego rodzaju leków, które odpowiedzialne są za wywołanie nudności, wymiotów lub bólów brzucha.



Brak apetytu przyczynia się do powstania niedoboru składników odżywczych w organizmie człowieka. Istotny jest odpowiedni poziom cynku, gdyż jego niedobory powodują spadek łaknienia. Najlepszym źródłem cynku są owoce morza, chude mięso oraz pestki dyni.

Które produkty są zalecane?

  • surowe warzywa
  • owoce
  • ostrygi
  • chude mięso
  • drób
  • produkty pełnoziarniste
  • orzechy
  • różnego rodzaju nasiona

    Zobacz również:


Których produktów należy unikać?
  • tłuste mięsa
  • wędliny
  • słodycze
  • śmietana
  • majonez
  • sól
  • kawa
  • herbata
  • alkohol
W celu przywrócenia łaknienia konieczne okazuje się opracowanie odpowiedniej diety. Po pierwsze należy wyzbyć się spożywania produktów wysokotłuszczowych i wysokocukrowych. Prawidłowe odżywianie powinno opierać się spożywaniu 5 posiłków o stałych porach. Potrawy ciężkostrawne powinny zostać wyeliminowane. Poza tym niezbyt korzystne dla organizmu są napoje gazowane oraz słodycze. Natomiast wskazane jest jedzenie owoców, warzyw oraz potraw pełnoziarnistych.

Ważne przy przygotowywaniu posiłków jest zwracanie uwagi na ich wygląd i zapach. Odpowiednio zastosowane przyprawy pobudzają apetyt. Dodatkowo przyprawy wpływają na wytwarzanie soków żołądkowych.

Skutecznie na stymulacje łaknienia działa sok z kiszonej kapusty, dlatego dobrze jest codziennie wypijać jedną szklankę. Poza tym korzystna okazuje się być aktywność fizyczna. Odpowiedni program ćwiczeń nie tylko pomaga utrzymać dobrą sylwetkę, ale też korzystnie rozładowuje napięcie nerwowe przez co organizm funkcjonuje prawidłowo.

Komentarze do: Wpływ diety na brak łaknienia

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz