Szukaj

Trzy składniki, które dostarczają niewiarygodnej ilości substancji odżywczych

Żyjemy w świecie, w którym niedożywienie nie zawsze jest spowodowane niedoborem żywności. Przetwarzanie jedzenia pozbawia je wielu składników odżywczych. Trzy poniższe produkty znacznie wzbogacą twoją dietę.

Chlorella

Ten glon z gromady zielenic jest wciąż mało znanym produktem. Chlorella jest doskonałym źródłem witamin, minerałów i protein. Wykorzystuje się ją przy detoksykacji organizmu.

Zawartość odżywcza:

  • dobrze przyswajalne białko roślinne (58%)
  • duża ilość chlorofilu
  • bogate źródło witamin A, C, E i K
  • witamina D
  • wszystkie witaminy z grupy B
  • mnóstwo żelaza i cynku, magnezu, fosforu, wapnia oraz potasu
  • beta-karoten, luteina i polisacharydy
  • niezbędne kwasy tłuszczowe, łącznie z kwasem gamma-linolenowym
  • enzymy

Ze względu na to, że chlorella oczyszcza organizm, należy ją wprowadzać bardzo powoli, aby uniknąć biegunki.

Pyłek pszczeli

Zobacz również:

Jest bardzo przydatny w przypadku źle zbilansowanej diety. Jedno z najlepszych znanych źródeł witamin, minerałów, aminokwasów, hormonów, enzymów oraz tłuszczów. Zawiera także naturalne antybiotyki.

Składniki odżywcze:

  • karotenoidy, które przekształcają się w witaminę A
  • wszystkie witaminy z grupy B
  • witamina C i E
  • wapń, miedź, żelazo, magnez, mangan, fosfor, potas, krzem, siarkę oraz śladowe ilości 59 innych pierwiastków
  • 22 aminokwasy, których zawartość jest 5 do 7 razy większa niż w tej samej ilości wołowiny, mleka, jajek czy sera.
  • enzymy, takie jak amylaza, katalaza, kozymaza, cytochrom, dehydrogenaza, diaforaza, kwasy mlekowe, pektaza i fosfataza

Uwaga! Niektóre osoby mogą być uczulone na pyłek pszczeli.

Jagody Goji

Naturalnie występują w południowo-wschodniej Europie i Azji. Były wykorzystywane w naturalnej medycynie chińskiej.

Zawiera:

  • 18 aminokwasów, w tym 8 najważniejszych, co czyni ją kompletnym źródłem białka
  • 6 niezbędnych kwasów tłuszczowych
  • 21 minerałów w ilości śladowej, np. wapń, miedź, german, żelazo, magnez, fosfor, selen i cynk
  • witaminę A, C i E oraz wszystkie witaminy z grupy B
  • przeciwutleniacze, w tym: zeaksantynę, dysmutazę ponadtlenkową, polisacharydy, german i beta-karoten

Z racji tego, że goji należy do rodziny psiankowatych, powinny jej unikać osoby cierpiące na stany zapalne.

Zuzanna Kućma

Komentarze do: Trzy składniki, które dostarczają niewiarygodnej ilości substancji odżywczych

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz