Szukaj

Skład dietetycznej Pepsi wzbogacony o nowy sztuczny słodzik

Dietetyczna Pepsi po cichu zmienia swój słodzik przed główną modyfikacją składu napojów w przyszłym miesiącu. Zmiana zaszła, gdy koncern PepsiCo Inc. zaczął szukać sposobów na wzmocnienie pozycji swoich marek po stracie udziałów w rynku na rzecz Coca-Cola Co. Na puszkach dietetycznej Pepsi wymieniona jest mieszanka dwóch sztucznych słodzików, które powszechnie stosuje się w nowej generacji napojów dietetycznych.



Wcześniej Pepsi słodzono wrażliwym na ciepło i łatwiej psującym się aspartamem.

Tego lata, gdy pojawiły się doniesienia o tym, że testowano nowe słodziki, PepsiCo odmówiła potwierdzenia, czy rzeczywiście zajdzie zmiana w składzie napoju. Chociaż jej celem jest jedynie zapobieganie obniżaniu się z upływem czasem jakości smaku, koncern nie chce zwracać uwagi na to, że używa sztucznych substancji słodzących.

Rzeczniczka PepsiCo Andrea Canabal w komentarzu stwierdziła, że dietetyczna Pepsi z nową mieszanką słodzików zacznie trafiać na półki na początku grudnia, a szerzej dostępna będzie w nadchodzących tygodniach.

Canabal powiedziała także, iż na styczeń firma planuje kampanię reklamową, która obejmuje nowe logo z sercem i hasłem „Love Every Sip”. W reklamie z aktorką Sofią Vergarą, nie zostanie podana informacja o zmianie słodzika.


Na puszkach dietetycznej Pepsi, znalezionych w Nowym Jorku, Omaha w Nebrasce i Bay Area, oprócz aspartamu jako składnik wymieniono również acesulfam potasowy. Często jest on używany w połączeniu z innymi sztucznymi substancjami słodzącymi. Zawiera go wiele produktów spożywczych, takich jak pieczywo, guma do żucia, galaretki.


Krok w stronę ulepszenia dietetycznej Pepsi jest wynikiem nacisku na PepciCo, aby zwiększyć sprzedaż jej sztandarowego napoju. Pod presją inwestorów, dyrektor generalny Indra Nooyi już wcześniej zapowiedziała, że firma zwiększy inwestycje w swoje flagowe marki.

W tym roku PepsiCo zdążyła nawet wykonać kilka głośnych ruchów. M.in. rozpoczęła wielopłaszczyznową współpracę z piosenkarką Beyonce oraz zawarła wieloletnią umowę z National Football League na sponsorowanie koncertów w czasie przerw finałów Super Bowl.

Według czasopisma „Beverage Digest”, w chwili obecnej dietetyczna Pepsi pozostaje na siódmym miejscu wśród gazowanych napojów bezalkoholowych z udziałem w rynku 4,9 procenta.

To spadek w stosunku do 5,3 procenta z 2000 r. W tym czasie udział w rynku dietetycznej Coca Coli wzrósł z 8,7 procenta do 9,6. Poza tym, dietetyczna Coca Cola, która wciąż zawiera tylko aspartam, wyprzedziła zwykłą Pepsi i stała się marką numer dwa wśród napojów gazowanych w 2010 r. Coca Cola jest teraz na pierwszym miejscu, a Pepsi na trzecim.

To nie pierwszy przypadek, gdy firma produkująca napoje gazowane ulepsza swoje produkty za pomocą słodzików. PepsiCo wykonała podobny ruch z dietetycznym Mountain Dew w 2006 r., a Coca-Cola Co zrobiła to samo z dietetycznym Sprite w 2000 r.  

Komentarze do: Skład dietetycznej Pepsi wzbogacony o nowy sztuczny słodzik

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz