Szukaj

Proteiny jajka na śniadanie nasycą cię na dłużej

Ludzie, którzy jedzą proteiny z jajek na śniadanie, mają większe szanse na to, że będą czuć się syci w ciągu dnia, w porównaniu do tych, których śniadanie zawiera proteiny zbóż. Rezultaty tego badania zostały przedstawione na dziewiętnastym europejskim kongresie otyłości, który odbywał się w Lyon we Francji (19th European Congress on Obesity).



Badanie zostało przeprowadzone przez naukowców z centrum badawczego Pennington Biomedical Research Center, Louisiana, USA, a kierował nimi doktor Nikhil Dhurandhar.

Aby dojść do takich wniosków, naukowcy amerykańscy zaprosili do swojego badania 20 osób, z nadwagą albo otyłych, ale generalnie zdrowych ludzi.

Naukowcy chcieli porówanać sycącą siłę jajek (śniadania opartego na jajkach) z sycącą siłą śniadania opartego na płatkach zbożowych gotowych do zjedzenia.

Obydwa śniadania były takie same pod względem makroskładników oraz dostarczanej energii, ale zawierały inne jakościowo proteiny.

Uczestnicy zostali przypisani przypadkowo do jednego z tych dwóch śniadań, które mieli jadać przez tydzień, pod nadzorem naukowców. Po okresie dwutygodniowej przerwy, obydwie grupy się zamieniły na śniadania.

Zobacz również:



W ciągu pierwszego i siódmego dnia badania w każdym tygodniu testów, badacze dostarczali również zwykły lunch, aby przekonać się, jak głodni byli uczestnicy projektu po swoim śniadaniu.

Badacze odkryli, że uczestnicy, którzy jadali śniadania „jajeczne”, czuli się bardziej syci przed lunchem, a także jedli mniej na lunch w trakcie 1 i 7 dnia badania, w czasie tygodnia „śniadania jajecznego”, w porównaniu do tygodnia ze śniadaniem na płatkach zbożowych.

W czasie trzygodzinnej przerwy między śnidaniem i lunchem, naukowcy odkryli, że uczestnicy z grupy „jajecznej” mieli również mniejsze stężenie hormonów stymulujących głód (grelina), a także większy poziom hormonu PYY3-36, który sygnalizuje sygnały o sytości, wysyłane przez jelita.

Doktor Nikhil Dhurandhar wyjaśnia: nasze badanie pokazuje, że dieta z wysoką zawartością protein dobrej jakości może podnieść uczucie sytości, prowadząc do sukcesu w odchudzaniu. Pojawia się także takie pytanie, czy niektóre produkty spożywcze, które są bogate w wysokiej jakości proteiny, są naturalnymi środkami pozwalającymi znieść głód?

Komentarze do: Proteiny jajka na śniadanie nasycą cię na dłużej

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz