Szukaj

Fast-foodowy marketing wymierzony w czarnoskóre dzieci

Rudowłosi klauni, popularne ikony sportu czy inne popularne postaci są cechą reklamową amerykańskich fast-foodów. Nowe badania w amerykańskim czasopiśmie o medycynie profilaktycznej pokazują, że objętość marketingu skoncentrowanego na dzieciach jest kierowana coraz częściej w czarnoskóre dzieci, zamieszkujące biedne dzielnice miast.

Pomimo ogromnej ilości fastfoodowych restauracji, umiejscowionych w miejscach zamieszkiwanych przez białych ludzi (około 90 %), pozostałe 10 % jest budowanych w rejonach zamieszkiwanych głównie przez Afroamerykanów. Reklamy przeważające w tych rejonach obrazują głównie niezdrowe jedzenie, które jest rozpowszechniane przez ogromne amerykańskie korporacje.

Zjeżdżalnie i zabawki-niespodzianki pokusą dla dzieci

Naukowcy z Uniwersytetu w Arizonie i Illinoins w Chicago ocenili ponad 6 tysięcy restauracji serwujących fast-foody. Brali pod uwagę reklamy pojawiające się na zewnątrz restauracji, jak i wewnątrz. Zwracali uwagę na to, czy restauracje reklamują się w sposób zachęcający dzieci – czy wykorzystują wizerunki postaci kreskówkowych, telewizyjnych i filmowych, czy oferują pakiety z niespodziankami, a także czy przed restauracją dostępny jest plac zabaw.

Zobacz również:

Okazało się, że więcej niż jedna na pięć restauracji wykorzystywała techniki manipulujące dziećmi, a ponad 13% restauracji umożliwiało dostęp do placu zabaw. Niekiedy zdarzały się także miejsca zabaw udostępniane w środku restauracji. Większość z restauracji wykorzystujących marketing skierowany na dzieci, znajdowało się w biedniejszych rejonach miasta, co tłumaczy przyczynę, dla której dzieci z biednych rodzin często zmagają się z otyłością.

Kontroluj to, co je twoje dziecko

To, co spożywa dziecko, w większości jest nadzorowane przez rodziców, to od rodziców zależy, jak dziecko będzie się odżywiać. Coraz częściej jednak pojawiają się głosy mówiące o wprowadzeniu bardziej restrykcyjnych regulacji dotyczących fast-foodwego marketingu. Dzieci często traktują pójście do McDonalds’a jako nagrodę. Dodatkowo, mogą spodziewać się dobrej zabawy i otrzymania niespodzianki w postaci zabawki. Fast-foodowy przemysł, pod postacią kolorowych postaci z bajek, ukrywa genetycznie modyfikowane składniki, węglowodany i cukry, które nie niosą żadnych wartości odżywczych. Każdy rodzic powinien przekazywać dziecku informacje na temat zdrowego odżywiania i uświadamiać, że w fast foodzie nie znajduje się nic, co pomoże być nam zdrowym.

Aleksandra Socha

Komentarze do: Fast-foodowy marketing wymierzony w czarnoskóre dzieci

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz