Szukaj

Ekskluzywna restauracja vs. Mc Donald – gdzie bardziej przytyjemy?

Jeśli jesteś jednym z milionów osób, które wierzą, że żywność z Mc Donalda jest najbardziej tucząca i najmniej zdrowa, to jesteś w błędzie. Wg nowego badania, w wielu ekskluzywnych restauracjach jedzenie może być gorsze niż produkty typu McBurger i McFries.

Jak donosi Everyday Health: „Główny posiłek w restauracji, który zawiera przystawkę, może zawierać średnio 1494 kalorii, zapewniając 28 gramów tłuszczów nasyconych i 3512 mg sodu”.

W jednym posiłku można zatem przekroczyć codzienne zalecane spożycie o 2400 mg sodu i 20 g tłuszczów nasyconych. Ponadto, taki posiłek wykorzystuje trzy czwarte zalecanego dziennego spożycia kalorii. Co więcej, jeśli dodamy do posiłku napoje (szczególnie te zawierające alkohol) oraz deser, przeciętny posiłek znacznie przekroczy dzienny limit, który wynosi 2000 kalorii.
Big Mac w McDonaldzie zawiera 550 kalorii, 10 g tłuszczów nasyconych i 970 mg sodu. W Burger King Whopper jest 660 kalorii, 11 g tłuszczów nasyconych i 1510 mg sodu. Choć tego rodzaju szybkie posiłki nie są wcale zdrowe, jeden taki posiłek zawiera znacznie mniej kalorii niż jeden posiłek w eleganckiej restauracji.

Zobacz również:

Na potrzeby badania, naukowcy z Uniwersytetu Drexel skorzystali z wyjątkowego prawa w Filadelfii. Wymaga ono od restauracji, które mają 15 lub więcej swoich obiektów, dodania do swoich dań listy wartości odżywczych. Naukowcy wybrali 21 restauracji z pełną obsługą, których ceny wahały się od 10 do 25 dolarów za przystawkę lub przekąskę, a następnie zbadali dane żywieniowe dla wszystkich dostępnych opcji. Okazało się, że restauracje o zbliżonych poziomach cenowych najprawdopodobniej oferują podobne dania, a tym samym mają takie same wyniki żywieniowe.

Hamburgery i kanapki stanowiły najwyższą średnią liczbę kalorii (879), a także bardzo wysoki poziom sodu i tłuszczów nasyconych. Inne przystawki były lżejsze o około 100 kalorii. Na własną rękę, 30 procent przystawki i przekąski przekroczyła codzienne, zalecane wartości dla tłuszczów nasyconych i sodu.

Autor: Sara Borys

Komentarze do: Ekskluzywna restauracja vs. Mc Donald – gdzie bardziej przytyjemy?

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz