Szukaj

Trening interwałowy i dieta śródziemnomorska dla chorych na serce

Bardzo modne w ostatnim czasie są programy lifestylowe, które dotyczą treningu interwałowego w połączeniu z poradnictwem żywieniowym. Interwencje te, to nie tylko inwestycja w idealną sylwetkę, ale przede wszystkim w dobry stan zdrowia, ponieważ badania pokazały dramatyczne wyniki dla osób z otyłością brzuszną, gdzie występuje brak poprawy zdrowia serca.

Ruch to zdrowie

Trening ma bardzo pozytywny wpływ na zdrowie naszego serca. Pozwala redukować masę tkanki tłuszczowej, cholesterol, ciśnienie krwi, ale także poprawia naszą wydolność wysiłkową, wytrzymałość mięśni, tętno spoczynkowe i kontrolę cukru we krwi. Badania wykazały średnią redukcję obwodu talii ok. 8 cm, obniżenie ciśnienia skurczowego i poprawę kondycji w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy nauki aerobiku.

Takie oraz pozostałe skutki treningu lub innej formy aktywności fizycznej prowadzą do wielu innych korzyści zdrowotnych, w tym do zmniejszenia ryzyka wystąpienia nadciśnienia tętniczego, a także choroby stawów. Poprawia się ogólna jakość naszego życia oraz sprawność funkcjonowania. Przeciętnie, poziom cukru we krwi również ulega poprawie i zmienia się o ok. 10%.

Specjaliści mówią: - Im bardziej chory jesteś, tym więcej będziesz wynosić korzyści z programu. Największe poprawy poziomu cukru we krwi uzyskano u osób z cukrzycą, gdzie zaobserwowano najwyższe stężenie glukozy we krwi.

Zobacz również:

Lekarze zauważają, iż choroby układu krążenia są obecnie najczęstszą przyczyną śmierci dla Kanadyjczyków z cukrzycą. Ulepszona kontrola cukru we krwi za pomocą interwencji w postaci diety i ćwiczeń, może znacznie zmniejszyć ogólne ryzyko chorób serca i udaru mózgu oraz powikłań takich jak mikrokrążenia siatkówki i nerek. Otyłość brzuszna zwiększa ryzyko cukrzycy oraz wysokiego poziomu cholesterolu we krwi, a także zaburza zdolność organizmu do wykorzystania insuliny.

Badania ekspertów

Uczestnicy badania poddani zostali intensywnemu treningowi od 2 – 3 razy w tygodniu, w połączeniu z poradnictwem na temat diety śródziemnomorskiej. Zawarte są w niej duże ilości warzyw, zbóż i ryb, a także niewielkie porcje mięsa i dużo oliwy z oliwek. Trening interwałowy to forma aktywności, podczas której intensywny mocny wysiłek jest połączony z tym o niższej intensywności – mieszają się one nawzajem. Wyniki pokazały pozytywne aspekty takiego ruchu, szczególnie u osób z większą motywacją. Niektórzy szukają „złotego środka” na zmniejszenie swojej wagi i ryzyka wystąpienia chorób serca i udaru mózgu, podczas gdy kluczem do sukcesu jest tryb życia codziennego – odpowiednia dieta, wysiłek fizyczny, unikanie stresu, dużej ilości alkoholu i papierosów.

Główne przyczyny niezdrowego trybu życia:

  • siedzący tryb życia to prawie cztery stracone lata,
  • nieodpowiednia dieta to prawie trzy stracone lata życia,
  • rzucenie palenia dodaje dwa i pół roku życia,
  • nadmierny stres to strata dwóch lat życia,
  • nadmierne spożycie alkoholu to również strata dwóch lat życia.

Musimy sobie uświadomić co jest naszym priorytetem i jakie ryzyko wiąże się z nieprawidłowym traktowaniem naszego ciała. Pamiętajmy, że jesteśmy w stanie zapobiec wielu chorobom, jeśli odpowiednio wcześniej zastosujemy w naszym życiu kilka podstawowych zasad. Należą do nich przede wszystkim racjonalna dieta i aktywność fizyczna.

Komentarze do: Trening interwałowy i dieta śródziemnomorska dla chorych na serce

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz