Nowe analizy DNA potwierdzają istnienie w Stanach Zjednoczonych potomstwa hybrydowego, poczętego z dawnych krzyżówek między wilkami i kojotami. Zwierzęta te rozprzestrzeniły się z biegiem czasu na południowym i wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych.

Przeróżne śledztwa i badania paleontologiczne, przeprowadzone w przeszłości, ustaliły już istnienie kopulacji między kojotami i wilkami na poziomie regionu Wielkich Jezior, na granicy między Stanami Zjednoczonymi a Kanadą.

Krzyżówki te dały w rzeczywistości prawdziwe, żywe, zdolne do przeżycia potomstwo, którego resztki zostały zidentyfikowane w stanie Nowy Jork i Pensylwania.

Ale nowe badania przeprowadzone na DNA, które zostało pobrane z ekskrementów odnalezionych na południu stanu Wirginia, pokazały po raz pierwszy istnienie jeszcze dziś tych gatunków hybrydowych.

Badania nad wilkami i kojotami

Odkrycia tego dokonała ekipa badawcza z instytutu Smithsonian Conservation Biology Institute stanu Wirginia. Rezultaty zostały opublikowane w naukowym magazynie Journal of Mammalogy.

Aby dotrzeć do takich konkluzji, naukowcy porównali próbki DNA pobranego od wszystkich gatunków psowatych na wschodzie Ameryki Północnej. Rezultaty pokazują, że kojoty żyjące na północy stanu Wirginia prezentują część swojego dziedzictwa genetycznego podobnego do wilków żyjących w regionie Wielkich Jezior.

Hybrydy migrowały?

Naukowcy teraz zastanawiają się, czy gatunki hybrydowe mogły emigrować z regionu Wielkich Jezior do stanu Wirginia. Hybrydy wilk-kojot mogły bowiem przemieścić się dwiema drogami migracyjnymi: wzdłuż łańcucha Appalachów, albo przez południowe stany w Stanach Zjednoczonych.

Mamy tutaj sytuację dwóch wielkich fal migracji kojotów, które skierowały się do tego samego punktu kolonizacji usytuowanego w samym środku wybrzeża wschodniego, wyjaśnia w National Geographic pani Christine Bozarth, dyrektorka tego badania.

A tutaj, populacja tych psowatych miała się rozwinąć przede wszystkim w strefach podmiejskich, gdzie było znacznie więcej pożywienia. Na tę chwilę, nie można jeszcze powiedzieć, ile takich hybryd wilk-kojot może żyć w tym regionie.

Jak uważają naukowcy, możliwe jest jednak zidentyfikowanie ich poprzez proste studiowanie ich wyglądu. Generalnie, zwierzęta te są nieco większe niż kojoty, a czaszkę i szczęki mają podobne do wilczych.

Komentarze do: Badania DNA potwierdzają istnienie hybrydy wilka z kojotem w Stanach Zjednoczonych