Aktualności
Dietetyczne napoje gazowane są związane z wysokim ryzykiem udaru mózgu i zawału serca- Nowa pompa sercowa, która ma zastąpić transplantację, jest właśnie testowana
- Ryby: korzyści dla serca płynące z omega-3 przeważają nad szkodliwym działaniem rtęci
- Echografia w telefonie przenośnym, to jest możliwe w Stanach Zjednoczonych
- Zanieczyszczenia powietrza, pierwsza przyczyna zawału serca
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Niewydolność serca: kwasy omega-3 mają redukować ryzyko zgonu
18-09-2010 18:44

Doktor Martin Cowie przywołuje głównie rezultaty badania klinicznego, przeprowadzonego na 7 000 pacjentów, cierpiących na niewydolność serca. Badanie to trwało 4 lata. Wyniki wyraźnie wskazują, że leczenie przy pomocy kwasów omega-3 pochodzenia morskiego pozwoliło zredukować o 8% ryzyko hospitalizacji oraz śmierci, które są wiązane właśnie z problemami dotyczącymi zaburzeń rytmu sercowego.
Podkreślmy, że najczęściej zdarzającym się powikłaniem przy niewydolności serca jest migotanie przedsionków albo migotanie komór serca. Dotyka ono od 20 do 50% pacjentów i może być śmiertelna w skutkach.
Według doktora Cowie, jest bardzo możliwe, że przyszłe protokoły leczenia niewydolności serca będą zalecać osobom nią dotkniętym, spożywanie kwasów omega-3 pochodzenia morskiego, tak jak jest to aktualnie w przypadku pacjentów, którzy przeszli zawał serca.
Zobacz artykuły:
Brak komentarzy













