Zobacz tagi
chłoniak nieróżnicowy czy kot jest zagrożeniem dla kobiety w ciąży czy mam dni płodne jak mam okres czy możliwe jest zarażenie się zapaleniem miednicy od partnera czy możliwe jest zapłodnienie przed wytryskiem cistis ovarii sin czy mogą wystąpić objawy w 3 tygodniu malonylodialdehyd objawy zapalenia torebki stawowej palców czy torbiel w ciąży szkodzi płodowi proteus mirabillis w układzie moczowym akapit Cervicitis graniczna męczą mi się szybko nogi, jak może być tego przyczyna
Aktualności
Pięćdziesięcioletnia tajemnica cholery rozwiązana- U dzieci narażonych na zanieczyszczenie naftalenem odkryto oznaki uszkodzenia chromosomów
- Dieta śródziemnomorska wpływa zdecydowanie pozytywnie na jakość życia
- Badacze przywracają funkcje neuronów w mózgu zniszczonym przez chorobę Huntingtona
- Stawić czoła chorobie
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Wyniki wyszukiwania dla "wrzody a kawa"
Wrzód {fikus) stanowi ubytek w obrębie błony śluzowej żołądka lub dwunastnicy drążący do warstwy mięśniowej ich ściany; może być przyczyną krwawienia lub przedziurawienia ściany narządu. Choroba wrzodowa występuje często. W ostatnim okresie częstość jej występowania wyraźnie wzrasta. Ustawiczny pośpiech, napięcie nerwowe,...
Blisko 84% Polaków zakażonych jest Helicobacter pyroli, bakterią odpowiedzialną za występowanie wrzodów żołądka i dwunastnicy. Większość społeczeństwa nie wie, że niezdrowa dieta, stres i korzystanie z używek, tj. palenie papierosów ma wpływ na rozwój i przebieg zakażenia - twierdzi gastroenterolog, prof. Krzysztof Celiński, ek...
Uważasz, że niemożliwe jest uwolnienie się od nałogu picia kawy? Cóż, właśnie okazuje się, że wcale nie musisz tego robić. Co więcej, poranny kubek kawy może być całkiem dobrą sprawą. Nowe badanie, opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition pokazuje bowiem, że regularni konsumenci kawy nie są bardziej zagrożeni choro...
Kawa w kapsułkach, tak bardzo aktualnie na fali, ma zawierać znacznie więcej furanu, czyli molekuły prawdopodobnie kancerogennej, niż inne typy kawy. Bez paniki jednakże: ilości tej substancji są bardzo poniżej maksymalnych rekomendowanych dawek. Kawa jest napojem najpowszechniej konsumowanym na całym świecie, a więc jej wpływ na zdrow...
Moja kawa wystygła. Czy może być coś gorszego dla miłośnika kawy? Dziwny jest ten świat, ponieważ bardzo gorąca kawa jest przepyszna, mrożona kawa również ma swoje zalety, ale ta po środku, ta letnia, już nie. Letnia kawa sprawia, że się wzdrygamy z goryczy. Kawa, która ma temperaturę otoczenia - z trudem ją tolerujemy, poniewa
Zbierana z ekskrementów pewnego zwierzęcia, czyli cywety azjatyckiej, kawa Kopi Luwak jest kawą najbardziej aromatyczną na świecie, według niektórych. Może jest to pewien sposób... Dla wszystkich tych, którzy nie lubią zbyt gorzkiej kawy. Albowiem, zwierzę, które jest źródłem produkcji tego szczególnego napoju, prawie nie trawi zi...
Ludzie kochający kawę, którzy obawiają się tego, dokąd kolejna filiżanka kawy może ich zaprowadzić, mogą się teraz zrelaksować i nalać sobie jeszcze jedną. Według największej analizy, jaką kiedykolwiek przeprowadzono w tym temacie (nad związkiem konsumpcji kawy i śmiertelności), kawa obniża ryzyko zgonu. A na pewno obniżyła d...
Kawa to coś znacznie więcej, niż chwilowy skok energii, pokazują nowe badania. Okazuje się bowiem, że codzienna konsumpcja tego czarnego napoju jest związana z niższym ryzykiem depresji u kobiet. Dwie lub trzy filiżanki kawy dziennie Badacze z Harvard University w Stanach Zjednoczonych informują nas bowiem, że dwie bądź trzy filiżank...
Znowu dobre wieści dla miłośników kawy. Tym razem, według badania, które ukazało się w Stanach Zjednoczonych w zeszłym tygodniu, regularna konsumpcja kawy ma pozwalać na redukowanie ryzyka zachorowania na pewną postać raka skóry, czyli na raka podstawnokomórkowego, nazywanego inaczej basaliomą. Korzystny efekt został zobserwowany u...
Kobiety ciężarne i karmiące piersią, które konsumują kofeinę, wcale nie przyczyniają się do tego, że niemowlęta budzą się w nocy, mówi nowe badanie. Prace te objęły obserwacją 885 brazylijskich niemowląt, urodzonych w 2004 roku. A rezultaty pokazują, że nawet jeśli niemowlęta kobiet, które piły dużo kofeiny, nieco części...











