Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Wyniki wyszukiwania dla "witaminy w owocach" - [strona 3]

Zdjęcia dla "witaminy w owocach"
Witamina C
Pamiętaj o witaminach!
Zachowaj równowagę!
Witaminy z grupy B, zażywane w dużych dawkach, mogą zmniejszać nawet od 30 do 50% atrofię mózgu u ludzi dotkniętych umiarkowanym spadkiem funkcji poznawczych. W ten sposób, witaminy B mogą spowalniać postępowanie zmian prowadzących w kierunku choroby Alzheimera, według najświeższych badań przeprowadzonych przez naukowców angielskic...
Do witamin rozpuszczalnych w wodzie zaliczamy te należące do grupy B i C. Istnieje osiem witamin, które klasyfikujemy do grupy B. Wszystkie odgrywają bardzo istotną rolę w enzymatycznym metabolizmie węglowodanów, tłuszczy oraz białka. Poza tym uczestniczą w procesie tworzenia DNA i nowych komórek. Witamina B1Jakie funkcje pełni witami...
Codzienne zażywanie suplementów witaminy E może powodować ścieńczanie kości, stwierdza nowe badanie. Badacze z uniwersytetu tokijskiego Keio University przeprowadzili testy laboratoryjne na szczurach i odkryli, że witamina E symuluje komórki degradujące kości. A to prowadzi do ich osłabienia. Prace te zostały oparte na najbardziej pows...
Badania Zakładu Epidemiologii i Norm Żywienia Instytutu Żywienia i Żywności (IŻŻ) przeprowadzone wśród dzieci w 2006 roku we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka potwierdziły, że odżywiane są one niewłaściwie, co jest przyczyną ich obniżonej odporności i stanowi czynnik rozwoju wielu groźnych chorób cywilizacyjnych w wieku...
Twoje dziecko często się choruje? A może jest „niejadkiem”? Obawiasz się, że może mu brakować podstawowych witamin, ważnych dla jego prawidłowego rozwoju? Dowiedz się, które witaminy powinno się suplementować i w jakich ilościach. Czy dieta zapewnia właściwą podaż witamin?Ciężko odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Uro...
Jak wynika z nowych, amerykańskich badań, niedobór witaminy D to częsty problem dzieci otyłych z różnymi rodzajami rozmieszczenia tkanki tłuszczowej. Witamina D znajduje się w niektórych środkach spożywczych, ale u ludzi synteza tego składnika odżywczego zachodzi w większej części pod wpływem działania promieni słonecznych na sk...
Zwiększenie spożywania witaminy C powoduje zmniejszenie ryzyka wystąpienia wielu groźnych chorób oczu.
Witamina K i D występują w śladowych ilościach w pokarmie kobiety. Dlatego u niemowląt, karmionych w pierwszych miesiącach życia wyłącznie piersią, zaleca się codzienne doustne uzupełnianie witaminy D i K w ściśle określonych dawkach. Zgodnie z zaleceniami Zespołu Ekspertów w Dziedzinie Pediatrii z 2004 roku, każde niemowlę ka...
Zażywanie witamin E i C nie chroni oczu przez degeneracją plamki żółtej - główną przyczyną utraty wzroku wśród osób starszych. Naukowcy mieli nadzieję, że witaminy, wraz z przeciwutleniaczami, są w stanie chronić przed erozją tkanki ocznej, która to degeneruje plamkę żółtą. W dodatku, niszczy ona też centrum siatkówki, co ...
Witamina A (retinol) jest jedną z czterech witamin (A, D, E i K) rozpuszczalnych w tłuszczach. Pod względem chemicznym jest nienasyconym alkoholem, należącym do pochodnych β-jononu. Retinol w większości magazynowany jest w komórkach Browicza - Kupffera wątroby, w postaci estru z kwasem palmitynowym. Ester ten ulega hydrolizie, ...
Przejdź do strony: < 1 2 3 >