Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Wyniki wyszukiwania dla "wapń norma"

Zdjęcia dla "wapń norma"
Niedobór wapnia
Pij mleko - lepiej spij!
Wapń wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu rozrodczego kobiety
Na rynku pojawił się właśnie nowy suplement diety - wapń z mleka firmy Immunotec Research. Choć na półkach dostępnych jest wiele preparatów wapnia, nie wszystkie działają tak samo skutecznie. Jakie są najczęstsze kryteria przy wyborze suplementu wapnia? Zapewne data przydatności oraz ilość wapnia i witaminy D. Tymczasem powinniśmy...
Przez 15 tygodni grupa naukowców z Universite Laval w Kanadzie obserwowała 63 otyłe kobiety (BMI powyżej 30). Wszystkie one stosowały niskokaloryczną dietę odchudzającą. Na początku eksperymentu spożycie wapnia wynosiło u nich ok. 700 mg na dzień, czyli znacznie poniżej rekomendowanej dawki jednego grama dziennie. "Niestety, wc...
Wapń – który jest metalem … - bierze udział w tworzeniu naszych kości oraz naszych zębów. Ale nie tylko. Odgrywa także ważną, niepodważalną rolę w pracy mięśni (skurczanie), w przewodzeniu nerwowym, w produkcji hormonów, w koagulacji krwi oraz w regulacji wielu enzymów. Oto więc rzut okiem na ten pierwiastek z grupy met...
Badanie szwajcarskich naukowców sugeruje, że suplementy wapnia mogą zwiększać ryzyko zawału serca. Prace na ten temat ukazały się w przeglądzie naukowym Heart. Eksperci stwierdzają natomiast, że jest to jedno z tych wielu badań, które często zupełnie niepotrzebnie przerażają ludzi. Szwajcarzy przyjrzeli się bowiem grupie blisko 2...
Badacze z fińskiego Uniwersytetu Jyvaskyla zaznaczają jednak, że jeśli dieta dziecka zawiera wystarczającą ilość wapnia, dodatkowe zwiększanie dawki tego pierwiastka nie przyniesie żadnych korzyści. Naukowcy objęli badaniami 195 zdrowych dziewcząt między 10 a 12 rokiem życia. Ich dzienne spożycie wapnia wynosiło mniej niż 900 mili...
Nowe badanie nie odnalazło naukowych rozstrzygających dowodów ukazujących związek między zakwaszającą żywnością a pojawianiem się osteoporozy, w przeciwieństwie do związków równowagi kwasowo-zasadowej przedstawianych przez naturopatów. Według tego podejścia, niektóre produkty spożywcze, takie jak ...
Odpowiednia dieta ma nie tylko wpływ na naszą wagę i sylwetkę, ale również na kondycję naszych kości. Dlatego, aby osiągnąć maksymalną masę kostną i właściwy wzrost szkieletu niezbędne jest stosowanie diety bogatej w wapń, która pozwoli nam uniknąć osteoporozy w późniejszym wieku. Wapń znajdujący się w organizmie człowie...
Wiele osób uważa, że wyrosło już z picia mleka, jednak nic nie może być dalsze od prawdy. Mitem jest również stwierdzenie, że picie mleka powoduje tycie. Z pewnością jednak spożywanie mleka niesie ze sobą wiele korzyści, nawet jeśli decydujemy się pić je w starszym wieku.Oto lista korzystnych właściwości powszechnie...
Codzienne spożycie produktów mlecznych bogatych w wapń i w witaminę D ma pomagać schudnąć w dużym stopniu ludziom przestrzegającym diety, według ostatnio przeprowadzonego badania izraelskiego. Naukowcy doszli do takich wniosków obserwując przez dwa lata efekt spożycia sera, mleka, a także innych produktów mlecznych u 322 kobiet i mę...
Zgodnie z normami Instytutu Żywności i Żywienia dzienna norma na wodę dla kobiet to 2,5 l, podczas gdy dla kobiet w ciąży to 3 l, a dla matek karmiących 3,8 l dziennie. Dlaczego przyszłe mamy powinny wypijać większe ilości wody i jaką wodę należy pić podpowiada uznany autorytet w dziedzinie położnictwa i ginekologii prof. dr hab. m...
Przejdź do strony: < 1 2 3 >