Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

tranexemic acid

Nowy lek tamujący krwawienie

Jego angielska nazwa to „tranexemic acid” (TXA). Wśród pacjentów, którzy otrzymali TXA, procent śmiertelności spadł o 10%. Natomiast redukcja śmiertelności z powodu wykrwawienia się spadła o 15%. Nie jest to wiele, ale może być to jedyne rozwiązanie w najgorszych i nie cierpiących zwłoki przypadkach. 20 tysięcy pacjentów zostało poddanych badaniu mającemu potwierdzić skuteczność tego leku.

Czytaj więcej na ten temat: Nowy lek tamujący krwawienie

Szczęście i stres: dieta wegetariańska działa cuda

Po dwóch tygodniach, zmierzono nastrój u wszstkich tych świnek doświadczalnych. I co się okazało? Otóż, nastrój pozostał niezmieniony u obydwu pierwszych grup – to znaczy, u grupy z dietą mięsną i u grupy z dietą rybną. A trzecia grupa przeszła na dietę ściśle wegetariańską. Druga grupa jadła ryby 3 – 4 razy w tygodniu, ale nie jadła mięsa. Grupa kontrolna jadła mięso, rybę albo drób każdego dnia.

Czytaj więcej na ten temat: Szczęście i stres: dieta wegetariańska działa cuda

Kwasy tłuszczowe omega-3 związane z niższym ryzkiem arytmii serca

Jest to bardzo znacząca redukcja ryzyka, stwierdza doktor Alvaro Alonso, profesor w szkole zdrowia publicznego University of Minnesota School of Public Health. Ten trzydziestoprocentowy spadek ryzyka może bowiem oznaczać, że zamiast 25 osób na 100, które zachorują na migotanie przedsionków, dolegliwość ta będzie dotyczyć „zaledwie” 17 na 100 osób. Ludzie z górnymi poziomami z 25% kwasów omega-3 we krwi na początku badania, byli około 30% mniej zagrożeni zachorowaniem na arytmię, w porównaniu do tych, którzy mieli dolne poziomy z 25% kwasów omega-3 we krwi. Co się okazało?. Przez kolejne 14 lat naukowcy obserwowali stan zdrowia tych osób i stwierdzili, że 789 zachorowało na migotanie przedsionków.

Czytaj więcej na ten temat: Kwasy tłuszczowe omega-3 związane z niższym ryzkiem arytmii serca

Ucho: leczenie perforacji błony bębenkowej zrewidowane i poprawione

Operacja chirurgiczna została nazwana HAFGM, co jest skrótem od Hyaluronic Acid Fat Graft Myringoplasty. Przedziurawiona błona bębenkowa generalnie jest odbudowywana kompletnie po okresie dwóch miesięcy. Jest ona realizowana przy pomocy wizji mikroskopowej, przechodzącej przez przewód słuchowy w uchu. Operacja pozwala również zapobiec powtarzającym się zapaleniom ucha. Czas oczekiwania może wynieść czasami nawet jeden rok (jeśli nie półtora roku) zanim dana osoba będzie mogła być zoperowana.

Czytaj więcej na ten temat: Ucho: leczenie perforacji błony bębenkowej zrewidowane i poprawione

Olej rybny nie pomaga po zawale serca i udarze mózgu?

Kapsułki z olejem rybnym zawierają dwa kwasy tłuszczowe omega-3, znajdowane w tłustych rybach: kwas eikozapentaenowy, eicosapentaenoic acid (EPA) i kwas dokozaheksaenowy, docosahexaenoic acid (DHA). Co więcej, w niektórych badaniach posłużono się niskimi dawkami kwasów EPA i DHA. Specjalistka ta podkreśla, że większość prób, którym przyjrzał się doktor Seung-Kwon Myung, obejmowała mniej niż 500 uczestników i trwała poniżej 2 lat. Aczkolwiek, te odkrycia również nie są rozstrzygające, przekonuje doktor Jo. Ann Manson, dyrektor medycyny prewencyjnej w szpitalu Brigham and Women's Hospital w Bostonie, w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie te czynniki mogą zafałszować analizę, podkreśla doktor Jo. Ann Manson.

Czytaj więcej na ten temat: Olej rybny nie pomaga po zawale serca i udarze mózgu?

Co to jest dieta zakwaszająca?

Potential Renal Acid Load, albo potencjał obciążenia nerek kwasami). W przeciwieństwie, produkty spożywcze alkalinizujące (które niekoniecznie są zasadowe) dostarczają składników zasadowych albo minerałów zasadowych, czyli prawdziej broni do walki z zakwaszaniem. Co to jest dieta alkalinizująca?. Dieta północnoamerykańska jest idealnym przykładem diety zakwaszającej: bogata w proteiny zwierzęce i w produkty rafinowane, które utraciły swoje użyteczne składniki odżywcze, i bardzo uboga w owoce i warzywa, a więc całkowicie pozbawiona produktów spożywczych bogatych w składniki odżywcze. Największymi produktami alkalinizującymi są warzywa, a w szczególności warzywa zielone.

Czytaj więcej na ten temat: Co to jest dieta zakwaszająca?

Sekrety medycyny chińskiej: Dichroa febrifuga

Wiedzieliśmy już, że halofuginon aktywował to, co naukowcy nazywają odpowiedzią AAR, czyli amino acid response. Punkt wyjścia: enzym, prolyl-RNAt syntetazy, obciążony umieszczeniem w powstających proteinach szczególnego aminokwasu, proliny. Kiedy tej molekuły brakuje, pewna liczna peptydów nie może powstać. Odpowiedź AAR polega na reakcjach chemicznych następujących jedna po drugiej, jak kostki domino. Halofuginon nie pozwala na integrację proliny.

Czytaj więcej na ten temat: Sekrety medycyny chińskiej: Dichroa febrifuga

Nowe implanty biodegradowalne czaszkowe robione na miarę

A jak w praktyce to wygląda? Otóż cała procedura zaczyna się przez zarejestrowanie przy pomocy skanera i komputera obrazu pacjenta oraz uszkodzenia, aby określić formę i rozmiar implantu kostnego, niezbędnego do wypełnienia braków. W efekcie, dla naukowców, implant nie jest w tym momencie przystosowany do tego typu problemów. Ta możliwość jest szczególnie interesująca w przypadku uszkodzeń na poziomie czaszki, kości twarzy, takich jak kość jarzmowa, czy też kości szczęki. Używając techniki pochodzącej z Fraunhofer Institute for Laser Technology ILT i znanej w całym świecie przemysłowym pod nazwą Selective Laser Melting (SLM), jest możliwe otrzymanie w ciągu kilku godzin implantu specyficznie przystosowanego do szkód ucierpianych przez każdego indywidualnego pacjenta. Technika Selective Laser Melting polega na utwardzaniu lokalnym materiału obecnego w formie pyłu, czyniąc jego stan stałym pod wpływem działania laseru o bardzo silnej mocy.

Czytaj więcej na ten temat: Nowe implanty biodegradowalne czaszkowe robione na miarę

Dłuższe życie dzięki kuracji aminokwasami?

Co stanowi przedłużenie długości życia o 12%. Ale naukowcy chcieli zrozumieć proces, który jest odpowiedzialny za zaistnienie tego zjawiska, dlatego też przeanalizowali myszy na poziomie molekularnym. Przede wszystkim, naukowcy zauważyli wzrost biogenezy mitochondrialnej (proces powstawania mitochondrium), która bierze z kolei udział w produkcji energii. Pierwszym stwierdzeniem okazało się to, iż u myszy, które były odżywiane wzbogaconym pożywieniem, średnia długość życia wynosiła 860 dni, w porówaniu do 774 dni dla myszy nie odżywianych w ten sposób. Przedłużenie życia o 12%.

Czytaj więcej na ten temat: Dłuższe życie dzięki kuracji aminokwasami?

AIDS: nadzieja na całkowitą remisję choroby?

Jak stwierdzają eksperci, niezbędne jest leczenie dwuetapowe. Po tym, jak wyciągnie się wirusa na światło dzienne, trzeba jeszcze sprawić, że układ odpornościowy będzie go w stanie zwalczać i pozbędzie się go z zakażonych komórek. Szczepionka przeciwko AIDS: w końcu?. Naukowcy będą potrzebowali sporo czasu, zanim znajdą dobrą kombinację leków, a także najlepszy sposób ich zastosowania oraz określą ich powszechne stosowanie. Jednakże, sam ten etap nie pozwoli na całkowite wyleczenie pacjenta.

Czytaj więcej na ten temat: AIDS: nadzieja na całkowitą remisję choroby?

Provenge: nowe wątpliwości odnośnie szczepionki przeciwko rakowi prostaty

Druga proteina jest znana jako PAP, czyli prostatic acid phosphatase. Steven Rosenberg z narodowego National Cancer Institute stwierdza, że to właśnie budzi wątpliwości na temat tego, czy faktycznie szczepionka Provenge pomaga pacjentom żyć dłużej, jak to utrzymywało badania IMPACT. Mamy wiele dowodów na to, że nasz produkt działa tak, jak powinien, mówi z kolei doktor Mark Frohlich, przełożony ds. Widzieliśmy dowody na to, że układ odpornościowy został aktywowany. Z zasady, Provenge powinna eliminować raka prostaty, ale jednak szczepionka ta nie powoduje zmniejszania podstawowego guza albo metastaz.

Czytaj więcej na ten temat: Provenge: nowe wątpliwości odnośnie szczepionki przeciwko rakowi prostaty

Jabłka i soki jabłkowe w profilaktyce chorób cywilizacyjnych

Miller N.J., Rice-Evans C.A.: The relative contributions of ascorbic acid and phenolic antioxidants to the total antioxidant activity of orange and apple fruit juices and blackcurrant drink. Rimm E.B., Ascherio A., Giovannuci E.: Vegetable, fruit and cereal fiber intake and risk of coronary heart disease among men. 2. WNT, Warszawa 2002. LITERATURA: 1.

Czytaj więcej na ten temat: Jabłka i soki jabłkowe w profilaktyce chorób cywilizacyjnych