Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Wyniki wyszukiwania dla "soja"

Zdjęcia dla "soja"
Osteoporoza
Zwróć uwagę na wielkość poszczególnych posiłków!
Banany
Według ostatniego badania amerykańskiego, soja może zwiększać zagrożenia dla kobiet chorujących na raka piersi. Roślina ta, której pochodzenie wywodzi się z kontynentu azjatyckiego, ma wpływać na odporność nowotworów przeciwko lekom. Soja, co prawda, pochodzi z Azji, ale produkowana jest głównie z Stanach Zjednoczonych. Jest to je...
Według dwóch badań, które zostały przedstawione w trakcie wielkiego forum kardiologicznego, winogrona i soja mają być bardzo skutecznym narzędziem w walce z nadciśnieniem. Efekt ten ma być związany z potasem, który znajduje się w winogronach, oraz z izoflawonami, które kryją się w soi. Nadciśnienie jest bardzo ważnym czynnikiem w...
Naukowcy z Uniwersytetu Stanu Waszyngton w Spokane zmierzyli zawartość jonów szczawianu w kilkunastu rodzajach nasion soi, przetestowali też 13 pokarmów opartych na soi, jak tofu, ser sojowy czy mleczko sojowe. Nikt wcześniej nie przeprowadził podobnych badań na ziarnach soi. Największe ilości szczawianów w białku sojowym, które zawie...
Analiza 19 badań, w których udział wzięło ponad 1200 kobiet, wykazała, że spożywanie soi dwa razy dziennie może zredukować częstotliwość i intensywność uderzeń gorąca, których doświadcza wiele kobiet w okresie menopauzy. Wyniki badań opublikowano w czasopiśmie "Menopause: The Journal of the North American Menopause Association"...
Wbrew wielkiej ilości badań, które udowadniają coś wręcz przeciwnego, całkiem nowe prace, przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych sugerują właśnie, że suplementy sojowe mogą w rzeczywistości pomagać kobietom w uśmierzaniu uderzeń gorąca, które są powszechną sprawą pośród kobiet w okresie menopauzy. Badania te zostały zaprezen...
Włoscy naukowcy przeprowadzili badania genisteiny zawartej w soi.  Zalicza się ja do tzw. fitoestrogenów, tj. roślinnych związków o działaniu zbliżonym do żeńskich hormonów płciowych - estrogenów, które bardzo korzystnie wpływają na masę i strukturę tkanki kostnej. Wiadomo, że wraz ze znacznym spadkiem poziomu estrogenów u ...
Przez lata panowało przekonanie, że dieta bogata w soję chroni przed chorobami serca. Te właściwości przypisywano zawartym w soi izoflawonoidom, które mogą m.in. obniżać poziom cholesterolu we krwi. Teraz naukowcy z Uniwersytetu Stanu Kolorado pod kierunkiem Leslie Leinwand sprawdzali, jak wpływa dieta sojowa na serce, które z przyczyn ...
Ryby zawierają kwasy omega -3, ktore zapobiegają w zaostrzaniu stanu zapalnego naczyń krwionośnych, jak i w tworzeniu blaszek miażdżycowych. Wszystko dzięki tzw. prostaglandynie E2, substancji występującej w mięsie ryb, dlatego jeżeli cierpisz na chorobę wieńcową spożywaj jak najwięcej ryb takich jak: łosoś, łupacz i sardynki....
Dlaczego mężczyźni generalnie niechętnie kosztują wegetariańskich produktów? Według nowego badania, może to wynikać po prostu z silnego stereotypowego powiązania męskości z mięsem. Najlepiej takim czerwonym, pełnokrwistym. Badanie na ten temat ukazało się w przeglądzie specjalistycznym Journal of Consumer Research. Autorzy badani...
Niezbilansowana dieta, używki, brak aktywności fizycznej, nadwaga, stres – to główne czynniki ryzyka, które sprzyjają występowaniu wysokiego cholesterolu. Stąd już tylko krok do choroby wieńcowej i zawału serca.Cholesterol  bierze czynny udział w przemianach organicznych, dlatego jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania org...
Przejdź do strony: < 1 2 3 >