Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Wyniki wyszukiwania dla "ryby"

Zdjęcia dla "ryby"
Niektóre ryby zawierają niebezpeiczną rtęć
Selen
Suchość i zmiany zanikowe pochwy
Należy spożywać nie mniej niż dwa posiłki rybne w ciągu tygodnia, donosi strona Top Santé. Na nowo eksperci konstatują, że takie spożycie ryb jest niezbędne do uzupełnienia zapotrzebowania na kwasy omega-3, aby w ten sposób uniknąć chorób serca i naczyń krwionośnych oraz pobudzić rozwój siatkówki oka oraz systemu nerwowego. Wś...
Ewolucja ryb z podrzędu Nototeniowce (Notothenioidei), nazywanych również rybami z lodu, zdawała się być dość prosta, wręcz szkolny przypadek: ochłodzenie ich siedliska, przystosowanie do tej zmiany klimatycznej oraz zwiększenie strefy zasięgu. Ale, jak się okazuje, wcale to wszystko nie było aż tak trywialne, jak chcielibyśmy sądz...
Lekarze z Łodzi pracują nad szczepionką na alergię na ryby i owoce. Badania finansuje Unia Europejska. Jeśli testy się powiodą, powstanie pierwszy na świecie lek, który może nawet ratować życie. 7-letni Daniel Kawecki z Krakowa dwa lata temu, po zjedzeniu śliwek, dostał uczulenia. Swędziało go ciało, zaczął się dusić. Lekarze s...
Fakt spożywania ryb ma chronić przed chorobami serca oraz układu krążenia, nawet jeśli ryby te zawierają rtęć, jak twierdzi pewne szwedzkie badanie. Kwasy tłuszczowe omega-3 pochodznia morskiego mają mieć widoczne ochronne działanie dla zdrowia serca, ale badania z ostatnich lat wskazywały, iż rtęć może zwiększać ryzyko zawału ...
Jak podaje nowe brytyjskie badanie, opublikowane w przeglądzie naukowym Journal of Neuroscience, kwasy tłuszczowe omega-3, które znajdujemy przede wszystkim w rybach i orzechach, pomagają szybciej uleczyć rany oraz zregenerować uszkodzone nerwy. Kwasy tłuszczowe omega-3 odgrywają podstawową rolę dla rozwoju ciała i dla jego wzrostu, a b...
Nowe prace poszukiwawcze, prowadzone w Ardeche, właśnie pokazały, że człowiek neandertalski był całkowitym łowcą-rybakiem. Był do tego zdolny już 250 000 lat temu. Badania prowadzone już od ponad 10 lat, w grocie Payre, w Ardeche, pozwoliły odkryć nowe elementy na temat paleolityku średniego (między - 250 000 i - 125 000 lat), jak ...
Do jakiego punktu rozsądne jest czerpanie z zasobów ryb? Przeżycie tych zwierząt nie jest jedyną troską. Albowiem, trzeba również brać pod uwagę stabilność populacji ptaków, które żywią się rybami. Jeżeli ludzie odławiają zbyt dużo ryb, dla ptaków nie pozostaje zbyt wiele. Trzeba im zostawić jedną trzecią ryb, mówią nauko...
By wspomóc swój organizm w przywracaniu równowagi hormonalnej, warto wprowadzić do codziennego jadłospisu pewne artykuły żywnościowe, które - ze względu na zawarte w nich składniki odżywcze - pomogą zwiększyć, bądź zredukować aktywność poszczególnych hormonów....
Publikując swoje badanie w PNAS, badacze z wielu europejskich krajów przeanalizowali elementy ceramiczne z neolitu, i wykazali, że mimo rewolucji rolniczej, mieszkańcy regionu Bałtyku w dalszym ciągu na wielką skalę kontynuowali eksploatację zasobów morskich i rzecznych, jakieś 6 000 lat temu. Badacze z uniwersytetu w York oraz z uniwer...
Prawidłowo zbilansowana dieta ma niezwykle istotny wpływ na rozwój maluszka. Dlatego wielu rodziców zastanawia się, z jakich produktów przygotowywać dla dziecka zdrowy posiłek. Okazuje się bowiem, że niektóre produkty wykorzystywane do przygotowania posiłku mogą być szkodliwe dla zdrowia malca. Oto lista produktów, które powinno...
Przejdź do strony: < 1 2 3 >