Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Wyniki wyszukiwania dla "kawa a cukrzyca typu 2"

Zdjęcia dla "kawa a cukrzyca typu 2"
Kawa i czekolada
Kawa i herbata
Kawa
Witamina D może pomagać w redukowaniu poziomu glikemii u osób dotkniętych cukrzycą typu 2, według badania przeprowadzonego w Iranie. Próby kliniczne zostały przeprowadzone na 90 osobach cierpiących na cukrzycę, które zażywały, dwa razy dziennie przez 3 miesiące, jogurt pitny wzbogacony bądź nie w witaminę D. Pierwsza grupa  miała...
Czy cukrzyca będzie nową światową plagą? Według badania opublikowanego w brytyjskim The Lancet, na całym świecie ma być 350 000 000 chorujących na cukrzycę... Oznacza to zupełnie nową pandemię choroby niezakaźnej! Międzynarodowe badanie, opublikowane na łamach naukowego przeglądu The Lancet, właśnie po raz kolejny oszacowało w...
Wyciągi z dwóch roślin: z bagna (Rhododendron tomentosum) oraz z szyszki czarnego świerka mogą być równie skuteczne jak leki stosowane w kontrolowaniu poziomu glukozy we krwi u osób dotkniętych cukrzycą typu 2. Naukowcy w dziedzinie farmakologii z Uniwersytetu w Montrealu odkryli w rzeczywistości, że te dwie rośliny, wykorzystywane prz...
Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które produkują ryby, pomagają nam walczyć z nadmiarem cholesterolu, który odkłada się w naszych tętnicach.Jednak działanie kwasów omega-3 u ludzi, z wykrytą cukrzycą pierwszego typu, nie jest jeszcze do końca zbadane. Przypuszcza się, że nadmierne spożywanie przez te osoby kwasów omega-3, mo
We Francji właśnie rozpoczęło się całkiem nowe badanie, nazwane Descendance, które ma pozwolić na pogłębienie wiedzy na temat cukrzycy typu 2 oraz kryteriów predyspozycji do tej choroby. Projekt ten prowadzi centrum CERITD (Centre d'études et de recherches pour l'intensification du traitement du diabète, centrum badań nad terapiami pr...
Badacze z kolegium medycyny Albert Einstein College of Medicine uniwersytetu Yeshiva University, we współpracy z badaczami z projektu Nurses' Health Study, wykazali, że niektóre proteiny stwierdzane we krwi są związane z większą redukcją ryzyka zachorowania na cukrzycę typu 2, nawet całą dekadę później. Badanie to ukazało się w prz...
Uważasz, że niemożliwe jest uwolnienie się od nałogu picia kawy? Cóż, właśnie okazuje się, że wcale nie musisz tego robić. Co więcej, poranny kubek kawy może być całkiem dobrą sprawą. Nowe badanie, opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition pokazuje bowiem, że regularni konsumenci kawy nie są bardziej zagrożeni choro...
Kawa w kapsułkach, tak bardzo aktualnie na fali, ma zawierać znacznie więcej furanu, czyli molekuły prawdopodobnie kancerogennej, niż inne typy kawy. Bez paniki jednakże: ilości tej substancji są bardzo poniżej maksymalnych rekomendowanych dawek. Kawa jest napojem najpowszechniej konsumowanym na całym świecie, a więc jej wpływ na zdrow...
Rozmowa z prof. dr hab. med. Jacek Juszczyk, Przewodniczącym Polskiej Grupy Ekspertów ds. HBV. Pan prof. dr hab odpowiada na pytania dotyczące wirusowego zapalenia wątroby typu A i typu B. Czym są Wirusowe Zapalenia Wątroby typu A i B? Jest kilka wirusów zdolnych do uszkodzenia wątroby i to w różnym stopniu. Poza tu wymienionymi należy ...
Ponownie nauczyć limfocyty, aby mniej zacięcie atakowały producentów insuliny: ta zasada pozwoliła pacjentom dotkniętym cukrzycą typu 1 zmniejszyć dawki insuliny. Udało się tego dokonać dzięki komórkom macierzystym. Jak stwierdzają badacze: pojawiły się oznaki poprawy objawów, ale do remisji choroby jeszcze daleko. Cukrzyca typu 1...
Przejdź do strony: < 1 2 3 >