Zobacz tagi
objawy choroby babińskiego zespół barre lieou wpływ leków na połączenie synaps krwawienie napletka numer choroby k 21 nevus pigment lay a dex rola komórki nerwowej objawy ciąży nastolatek odwodnienie organizmu u dzieci witamina b5 zniesienie fizjologicznej lordozy choroby XX i XXI w. choroby XX chrapanie - przyczyny lista chorób nieuleczalnych afty
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Wyniki wyszukiwania dla "dzienna dawka witamun D"
Witamina D: należy zwiększyć dzienną zalecaną dawkę, według kanadyjskiego stowarzyszenia osteoporozy
Według kanadyjskiego stowarzyszenia osteoporozy Ostéoporose Canada, kanadyjska agencja zdrowia, Sante Canada, powinna podnieść dwukrotnie zalecaną dzienną dawkę (GDA, ang. Guideline Daily Amount) witaminy D, aby zahamować powstające zaniki kości oraz aby zredukować złamania, którym przypisuje się powstawanie na tle osteoporozy. W rzec...
Starsi ludzie, którzy regularnie zażywają aspirynę, mogą być bardziej zagrożeni problemami wzroku, które są związane z wiekiem. Badania, przeprowadzone przez naukowców z całej Europy, pokazują, że ludzie, którzy zażywają aspirynę dwa razy dziennie, są dwa razy bardziej narażeni na zachorowanie na zwyrodnienie plamki żółtej ok...
Od tej jesieni w Stanach Zjednoczonych, będziemy mogli przeczytać na etykietkach Tylenol Extra Fort całkiem nową posologię: nie przekraczać 6 pastylek dziennie, zamiast 8 aktualnie. Redukcja ta prezentuje maksymalnę dawkę dzienną 3 000 miligramów acetaminofenu, czyli 1000 miligramów mniej w stosunku do dawnej posologii. Prod...
Dawka od 3000 UI do 6 000 UI witaminy D na dzień jest zalecana osobom dorosłym, które cierpią na otyłość, co odpowiada dawce od 5 do 10 razy większej niż dawka sugerowane przez Instytut Medycyny (Institute of Medicine, IOM) w Stanach Zjednoczonych. Tak właśnie proponują autorzy pewnego dokumentu opublikowanego przez The Endocrine ...
Niedobór witaminy D może być nowym i bardzo ważnym czynnikiem, który odgrywałby pierwotną i podstawową rolę w ryzyku pojawienia się chorób serca, tak samo ja nadciśnienie, hiperlipidemia oraz cukrzyca, potwierdzają autorzy amerykańskiego badania. Naukowcy amerykańscy przeanalizowali dane medyczne 41 497 pacjentów. Odkryli oni, że d...
Spożywanie większej ilości pokarmów bogatych w potas ma być równie korzystne dla zdrowia, jak zredukowanie spożycia soli (sodu), w celu zmniejszenia ryzyka pojawienia się nadciśnienia. Dane odnoszące się do 1 000 osób pochodzących z 21 różnych krajów, wskazują, że dzienna dawka spożywanego potasu mieści się w granicach od 1,7 g...
Odpowiednia dieta ma nie tylko wpływ na naszą wagę i sylwetkę, ale również na kondycję naszych kości. Dlatego, aby osiągnąć maksymalną masę kostną i właściwy wzrost szkieletu niezbędne jest stosowanie diety bogatej w wapń, która pozwoli nam uniknąć osteoporozy w późniejszym wieku. Wapń znajdujący się w organizmie człowie...
Wiele dań serwowanych w restauracjach w Kanadzie bardzo mocno przekracza dzienną tolerowaną dawkę sodu, jak ujawnia analiza przeprowadzona przez magazyn Protégez-Vous, która została niedawno opublikowana w jednej z marcowych edycji. Zawartość tłuszczów nasyconych oraz tłuszczów trans, sodu i kalorii w 30 daniach z sieci restauracji tak...
Aby zmniejszyć konsumpcję soli przez Kanadyjczyków, 200 specjalistów, zebranych na Kolokwium zorganizowanym przez CSPI (Centrum Nauki w Interesie Publicznym, ang. Center for Science in the Public Interest), poprosiło rząd kanadyjski o szybsze działanie. Kanadyjczycy spożywają aktualnie ponad półtora łyżeczki soli każdego dnia, co pona...
Krzywica jest to choroba podczas, której dochodzi do upośledzenia wchłaniania wapnia z przewodu pokarmowego, co prowadzi do zaburzenia mineralizacji kości. Przez tą chorobą kości podatne stają się na odkształcenia oraz stają się miękkie i kruche. Szczególnie ta choroba dotyka niemowlęta i małe dzieci. Spowodowane jest to szybkim wzr...












