Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

dieta dzieci

Dieta dziecka - kwasy omega a rozwój dzieci

Bruhn, doktor farmacji, profesor na Uniwersytecie w Kalmarze, dowodzi, że włączenie do diety dzieci wysokich dawek kwasów omega-3 zmniejsza trudności w uczeniu się i koncentracji, co dotyczy także dzieci nadaktywnych. Wpływ kwasów omega na rozwój dzieci. Są to niezastąpione źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, 6 i 9, niezbędnych dla prawidłowego rozwoju dzieci. Wystarczy 1 miś dzienne, by uzupełnić dietę naszych pociech o zdrową przekąskę, która z powodzeniem może zastąpić tak lubiane przez dzieci słodycze. Do zwiększenia podaży kwasów omega-3, 6 i 9 w żywieniu dzieci namawiają również szwedzcy eksperci.

Czytaj więcej na ten temat: Dieta dziecka - kwasy omega a rozwój dzieci
Zdjęcia dla "dieta dzieci"
ograniczony czas zabaw
Jedz mało, a często!
Śpiewaj, śpiewaj, śpiewaj

Dieta dr Haya - dieta niełączenia (dieta rozdzielna)

Dieta rozdzielna, nie jest typową dietą redukcyjną do stosowania przez kilka tygodni to raczej zdrowy sposób odżywiania na całe życie. - przed każdym posiłkiem dobrze jest wypić szklankę soku ze świeżych warzyw, wody,. Poza tym pamiętajmy o innych, bardzo ważnych zasadach, a mianowicie: - podczas diety trzeba pić między posiłkami, około 2 litrów płynów na dobę (niegazowanej wody mineralnej, herbatek ziołowych i owocowych),. masło, warzywa, oliwa). - jemy wyłącznie naturalne i pełnowartościowe produkty spożywcze,.

Czytaj więcej na ten temat: Dieta dr Haya - dieta niełączenia (dieta rozdzielna)

Niewyspane dzieci, to otyłe dzieci - twierdzą naukowcy

Dzieci nosiły także akcelerometry (urządzenia monitorujące ruch ciała) w celu ocenienia poziomu aktywności fizycznej. Z badania, którego wyniki opublikowano w internecie 26 maja, wynika, że średnio dzieci sypiały 11 godzin dziennie. Jak się okazuje, długotrwały brak snu może powodować, że dzieci będą jeść więcej, będąc przy tym mniej aktywniejszymi. Prowadząc badania Rachael Taylor, profesor zajmująca się tematyką żywieniową na Uniwersytecie w Otago w Dunedin (Nowa Zelandia), wraz ze swoimi współpracownikami poddali obserwacjom 244 dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Jednak, jak dodali w komunikacie prasowym u wydawcy czasopisma, niezbędne są dalsze badania w celu ustalenia, czy większa ilość snu lub lepsze nawyki spania przyczyniają się do poprawy zdrowia dzieci.

Czytaj więcej na ten temat: Niewyspane dzieci, to otyłe dzieci - twierdzą naukowcy

Doradzanie młodym matkom wpływa na nawyki żywnościowe ich dzieci

Dzieci z najgorszą dietą były zdecydowanie bardziej narażone na otyłość niż dzieci z najzdrowszą dietą - 34 procent w porównaniu do 20. Wyniki najnowszych badań wskazują, że poradnictwo żywieniowe dla młodych matek może pomóc ograniczyć ryzyko otyłości u ich dzieci. Naukowcy doszli do wniosku, że poradnictwo w sprawach żywieniowych wśród młodych matek może mieć silny wpływ na wykształcenie nawyków żywieniowych u ich dzieci. Stan dzieci oceniano w wieku 6 miesięcy, okresie od 12 do 16 miesięcy, oraz pomiędzy 3 a 4 rokiem życia. Pod koniec badań tylko 10 procent wszystkich dzieci odznaczało się zdrowymi nawykami żywieniowymi.

Czytaj więcej na ten temat: Doradzanie młodym matkom wpływa na nawyki żywnościowe ich dzieci

Dieta ubogobiałkowa

Dieta ubogobiałkowa jest dieta lekkostrawną. Dieta dopasowywana jest indywidualnie do potrzeb każdego pacjenta. Normalna dieta zaleca spożywanie 1g białka/ kg. Dieta dopuszcza spożywanie 0,2-0,7 g/kg białka w stosunku do masy ciała. Dieta małobiałkowa opiera się na spożywaniu ok. 20g błonnika na dobę.

Czytaj więcej na ten temat: Dieta ubogobiałkowa

Dieta Szwedzka czyli Dieta Kopenhaska (13-sto dniowa)

Dieta ta składa się tylko z trzech posiłków dziennie: śniadania, obiadu oraz kolacji. Dieta Kopenhaska zwana też szwedzką lub też trzynastką, ma na celu przede wszystkim unormowanie pracy naszego metabolizmu. Ponieważ jest to dieta dość restrykcyjna należy brać podczas jej trwania preparaty multiwitaminowe. Kolacja: sałatka owocowa i dwie lub trzy szklanki naturalnego jogurtu. Dzień 5 i dzień 12.

Czytaj więcej na ten temat: Dieta Szwedzka czyli Dieta Kopenhaska (13-sto dniowa)

Lecznicza dieta ubogotłuszczowa

Tego typu dieta z racji tego, że ma właściwości głównie zdrowotne zabrania smażenia potraw. Dozwolone do spożycia tłuszcze powinny pochodzić z takich produktów jak masło, mleko, śmietana oraz olej słonecznikowy.  By dieta mogła pomóc musi być przede wszystkim lekkostrawna. Dieta ubogotłuszczowa jest przede wszystkim dietą leczniczą. Dieta ubogotłuszczowa jest najczęściej stosowana podczas leczenia różnego rodzaju schorzeń. Oznacza to, że nie należy spożywać pokarmów, które wykonywane są na bazie tłuszczu.

Czytaj więcej na ten temat: Lecznicza dieta ubogotłuszczowa

Czy mierzenie poziomu cholesterolu u dzieci będzie niedługo powszechnym zjawiskiem?

29% z nich nie zostało przebadanych, gdyż zostali z góry skreśleni z listy, ponieważ w historii ich rodziny nie wystąpiły żadne czynniki mogące sugerować, że dzieci są skłonne do gromadzenia nadmiaru cholesterolu. Testy na cholesterol u dzieci mogą wkrótce być tak powszechne jak szczepionki. Wyniki tych badań, rozpaliły dyskusje na temat badania u dzieci poziomu cholesterolu. Niektórzy pediatrzy, a wśród nich dr Neal, wierzą, że wszystkie dzieci powinny zostać przebadane. Jednak przeciwnicy takiego pomysłu martwią się, że wyniki takich badań spowodują u dzieci nadużywanie leków na cholesterol.

Czytaj więcej na ten temat: Czy mierzenie poziomu cholesterolu u dzieci będzie niedługo powszechnym zjawiskiem?

Dieta punktowa

Dieta punktowa jest dietą specyficzną i bez wątpienia znacznie różni się pd innych diet. dwa posiłki powinny zawierać wapń. wypijać dziennie co najmniej o, 5 litra wody. należy jeść 5 lub 6 posiłków dziennie. należy jeść głównie tłuszcze roślinne.

Czytaj więcej na ten temat: Dieta punktowa

Dieta Atkinsa

Dieta składa się z trzech etapów: wprowadzającego, kontynuującego utratę wagi (zasadnicza dieta odchudzająca) i utrzymania wagi. Dieta Atkinsa pozwala schudnąć nawet do 5 kg miesięcznie. Ponieważ dieta jest uboga w warzywa i owoce powinniśmy dodatkowo spożywać preparaty witaminowe. Dieta Atkinsa bazuje na dużej ilości tłuszczów i białek przy prawie całkowitej eliminacji węglowodanów. Dieta Atkinsa jest dietą eliminacyjną.

Czytaj więcej na ten temat: Dieta Atkinsa

Skuteczne odchudzanie z dietą amerykańską

Dieta polega na zmniejszeniu spożywanych dziennych ilości kalorii. Dieta związana jest z całkowitym zaprzestaniem jedzenia słodyczy, białego cukru, soli, mleka oraz przetworów mlecznych, które mają dużą zawartość tłuszczu. Dieta amerykańska jest wprost idealna dla osób, które skarżą się na kiepską przemianę materii i problemy ze skórą. b) dieta wzbogacona - 3 tygodniowa. a) dieta skrócona – pięciodniowa.

Czytaj więcej na ten temat: Skuteczne odchudzanie z dietą amerykańską

Kontrowersyjna dieta hCG

Obecnie dieta ta jest promowana przez Kevina Trudea, który jej zasady opisał w książce ,,They Don't Wont You  to Know About”.  Podstawę diety opracowanej przez powyższych autorów stanowi hormon występujący u kobiet w ciąży, który pomaga w leczeniu otyłości. podwyższenie ciśnienia tętniczego we krwi. wahanie nastrojów. Śniadanie (niesłodzone napoje (herbata, kawa ) w dowolnych ilościach + dozwolona jedna łyżka mleka dziennie, dozwolone używanie słodzików). zatrzymanie  wody w organizmie.

Czytaj więcej na ten temat: Kontrowersyjna dieta hCG

Dieta mleczna

Dieta mleczna jest polecana zwłaszcza osobom, które lubią produkty mleczne takie jak mleko, kakao, miód, itp. dieta trwa 10 dni. Jest to dieta dla każdego, nie ma żadnych ograniczeń wiekowych, jest bezpieczna dla organizmu i przyjemna w stosowaniu. Dietę mleczną stosuje się w weekendy od piątku do niedzieli, w pozostałe dni jada się normalnie. Kolacja (pieczony pstrąg + miseczka zielonych jarzyn+ sos winegret. Przed snem (jogurt z łyżeczką miodu).

Czytaj więcej na ten temat: Dieta mleczna

Schudnąć: dieta proteinowa może być niebezpieczna dla zdrowia

Agencja AETMIS zamyka temat, posługując się przy tym wielkim przeglądem literatury w tej dziedzinie, że ta dieta powinna być stosowana z przestrzeganiem bardzo ściśle określonych granic, a także jedynie przy wyraźnym zaleceniu lekarskim. Szacuje się, że dieta ta nie jest bardziej skuteczna niż na przykład dieta, która redukuje kalorie od 500 do 1000 dziennego spożycia. Jeśli nawet dieta proteinowa jest w rzeczywistości przepisywana przez lekarzy na prowincjach, w celu leczenia przypadków otyłości, to ogromna liczba firm hadlowych także poleca tę dietę, a robią tak bez zapewnienia całkowitego wsparcia. Dieta ta wzbudza kontrowersje także na łonie społeczności naukowej, którzy ciągle nie znajdują porozumienia, jeśli chodzi o ryzyko związane z dietoterapią. Dieta proteinowa, polegająca na spożywaniu bardzo małych ilości kalorii, zawiera w sobie jeszcze zbyt wiele niewiadomych, aby można ją było brać zbyt lekko, według tego, co donosi pismo Le Devoir, opierając się na raporcie agencji zdrowia AETMIS (l'Agence d'évaluation des technologies et des modes d'intervention en santé).

Czytaj więcej na ten temat: Schudnąć: dieta proteinowa może być niebezpieczna dla zdrowia

Jedność wśród różnorodności czyli dieta indonezyjska

Jest to dieta wysokokaloryczna , ale lekkostrawna.  Podstawą smacznej i  egzotycznej kuchni indonezyjskiej jest ryż, który spożywany w dużych ilościach zapobiega chorobie żołądka i jelit. Dieta indonezyjska jest mieszanką kuchni japońskiej, chińskiej, arabskiej, europejskiej i tradycyjnej kuchni indonezyjskiej. kokos. szklanka ryżu. olej do smażenia.

Czytaj więcej na ten temat: Jedność wśród różnorodności czyli dieta indonezyjska