Zobacz tagi
guzki Heberdena i Boucharda a gościec guzki Heberdena i Boucharda a choroba zwyrodnieniowa stawów hiperintensywne ogniska zapalne zlokalizowane podkomorowo w okolicy czołowej co to oznacza zwapnienie żył i tętnic zwapnienie żył i tętnic przyczyny zwapnienie żył i tętnic objawy zwapnienie żył i tętnic dieta zwapnienie żył i tętnic leczenie bóle stawu skokowego nowotwór jajnika objawy nowotwór jajnika przyczyny powstawania nowotwór jajnika leczenie nowotwór jajnika a bezpłodność nowotwór jajnika a ciąża nowotwór jajnika a problemy z ciążą
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Wyniki wyszukiwania dla "calcium"
Suplementy calcium mają mieć korzystne działanie, ale umiarkowane, na utratę wagi, donosi pewne badanie brytyjskie. Badacze doszli do takiego wniosku analizując dane pochodzace z siedmiu badań klinicznych, zatrzymujących się przy możliwym powiązaniu między suplementami calcium a redukcją wagi u osób cierpiących na otyłość alb...
Zażywanie suplementów wapnia jest niestety odradzane z całą stanowczością przez British Medical Journal, po publikacji badania wykazującego, że może to podwyższać o całe 30% ryzyko wystąpienia problemów sercowych. Nawet osoby cierpiące już na osteoporozę powinne zastanowić się conajmniej dwa razy, zanim zażyją calcium. Tak przy...
Pytanie to jest jak najbardziej zasadne. Toczą się bowiem całe debaty nad znaczeniem skutecznej dawki oraz nad pojęciem zalecanej dawki dziennej. Zalecana dawka dzienna w zależności od narodowości. To nie żart. Czy wiedzieliście, że zalecana dawka dzienna (ZDD) zmienia się w zależności od kraju? Na przykład, w Ameryce, ZDD dla osoby ...
Na rynku jest tyle produktów z wapniem, że naprawdę ciężko jest się w tym odnaleźć. Węglan wapnia, suplement najczęściej używany i najczęściej przepisywany, wcale nie jest najbardziej interesujący. Prawdą jest, że molekuła węglanu wapnia jest najbogatsza w calcium elementarne (zawiera go 40%). Jego gęstość pozwala więc produ...
Suplementy wapnia przepisywane kobietom – w połączeniu bądź nie z witaminą D – w celu zapobiegania albo leczenia osteoporozy, mają zwiększać w sposób niewielki, ale znaczący, ryzyko ucierpienia z powodu zawału serca oraz incydentu naczyniowo-mózgowego (udaru mózgu). Tak przynajmniej wynika z analizy wielu badań klinicznych...
Badanie szwajcarskich naukowców sugeruje, że suplementy wapnia mogą zwiększać ryzyko zawału serca. Prace na ten temat ukazały się w przeglądzie naukowym Heart. Eksperci stwierdzają natomiast, że jest to jedno z tych wielu badań, które często zupełnie niepotrzebnie przerażają ludzi. Szwajcarzy przyjrzeli się bowiem grupie blisko 2...
Często kojarzymy osteoporozę z niedoborem calcium, ale nie jest to prawdziwa przyczyna tego problemu. Osteoporoza jest raczej spowodowana niemożnością ciała do zachowywania minerałów. Dieta zakwaszająca typu północnoamerykańskiego zmusza nas do używania zbyt wielkich ilości minerałów (nie jedynie calcium), aby zneutralizować i wyel...
Brak snu, niedobór calcium oraz skłonności do nadmiernego jedzenia są, w pewnych okolicznościach, trzema czynnikami, które, wszystkie razem, mają zwiększać aż o dwa razy ryzyko nadwagi, twierdzą kanadyjscy naukowcy. I to bardziej niż siedzący tryb życia oraz zbyt tłuste jedzenie, co zadziwiające. Takie przynajmniej fakty ujawnia bad...
Tyle się słyszy o dobrodziejstwie witamin i minerałów, a także o ich korzystnym działaniu na nasze zdrowie. Czy możemy więc zażywać witaminy, multiwitaminy, suplementy zupełnie bezkarnie? Czy powodują one jakieś skutki uboczne? Czy też trzeba podjąć jakieś szczególne środki ostrożności? A może zostawić je na jakie...
Od zawsze uważana za roślinę moczopędną, stymulującą oraz antyszkorbutową, rzeżucha była znana już u starożytnych Rzymian, którzy jedli ją w wielkich ilościach, ponieważ wierzyli, iż roślina ta może zapobiec łysieniu oraz stymulować aktywność umysłu....









