Szukaj:
Zobacz tagi
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Wyniki wyszukiwania dla "HDL"

Zdjęcia dla "HDL"
5 - utrata wagi zależy od dobrego treningu
Żurawina
Zmniejszony poziom estrogenów..
Młodzi dorośli, u których obserwujemy anormalny poziom cholesterolu, należą do grupy osób o podwyższonym ryzyku, którzy, starzejąc się, będą bardziej narażeni na pojawienie się chorób serca oraz dolegliwości układu krwionośnego, jak donoszą autorzy ostatnich badań amerykańskich. Badacze doszli do takich wniosków analizując, p...
Ciągle się mówi o złym cholesterolu, podczas gdy jest on niezbędny. Jest to związek chemiczny występujący w ścianach komórkowych, a także w otoczce mielinowej (w osłonce włókien nerwowych), w naszym mózgu. Natomiast, nadmiar cholesterolu stanowi problem. Sprzyja odkładaniu się płytek miażdżycowych (atheroma) w tętnicach. Pękni...
Niektóre czynniki ryzyka chorób sercowo-naczyniowych, takie jak wysoki poziom cholesterolu i zbyt wysokie ciśnienie tętnicze, mają być związane ze spadkiem funkcji poznawczych (na przykład, pamięć, rozumowanie, itp.). Badacze z Narodowego Instytutu Zdrowia oraz Badań Medycznych (INSERM, Institut national de la santé et de la recherche m...
Nie wszystkie tłuszcze nasycone mają być szkodliwe dla zdrowia serca: wszystko ma bowiem zależeć od ich pochodzenia. Na przykład, te tłuszcze, które są zawarte w serze i w czarnej czekoladzie, mają być dobre dla serca. Tak przynajmniej stwierdził pan doktor Arne Astrup, szef wydziału żywienia ludzi na Uniwersytecie w Kopenhadze, w Dan...
Zbyt niski poziom „dobrego” cholesterolu może mieć związek z utratą pamięci i chorobą Alzheimera - informuje pismo „Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology”. Naukowcy z University College w Londynie oraz instytutu INSERM we Francji przeprowadzili badania na 3672 pracownikach służby cywilnej. Okazało się, ...
Zielona herbata, którą pijemy albo zażywamy w postaci suplementu, ma lekko zmiejszać poziom cholesterolu we krwi, według pewnego chińskiego badania. Naukowcy przeanalizowali rezultaty 14 badań przeprowadzonych w sumie na 1 136 osobach. Uczestnicy, którzy pili zieloną herbatę albo zażywali ją w suplementach, prezentowali ca
Badanie przeprowadzone przez Instytut Kardiologii w Montrealu potwierdza skuteczność programu treningowego złożonego z ćwiczeń interwałowych oraz ze zdrowego odżywiania, jeśli chcemy walczyć z otyłością. Przez długi czas uważano, że w dziedzinie odchudzania należy wybierać raczej stały trening o średniej intensywności. Badanie ...
Picie równowartości od 1 do 2 puszek dziennie napojów gazowanych ma być związane w wyższym ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu 2 oraz z pojawieniem się syndromu metabolicznego, według badania amerykańskiego. Badacze przeanalizowali 11 badań dotyczących w sumie 310 819 dorosłych. Ta metaanaliza jest więc pierwszą, która gromadzi d...
Olej z oliwek, ryby i warzywa: taka jest dieta, której powinniśmy przestrzegać, aby być w dobrej formie i aby cieszyć się zdrowiem. Po raz kolejny, i według badania przeprowadzonego na 500 000 osób, korzystne działanie diety śródziemnomorskiej zostało potwierdzone; tym razem, jeśli chodzi o czynniki związane ze słynnym syndromem meta...
Naukowcy odkryli, iż subtancje chemiczne powszechnie występujące w różnego rodzaju produktach — takich, jak np. nieprzywieralne naczynia, czy  tłuszczoodporne opakowania na jedzenie — mają związek ze wzrostem poziomów cholesterolu u nastolatków. Subtancje te, znane jako kwasy perfluoroalkilowe (PFAA), można znaleźć w kurzu...
Przejdź do strony: < 1 2 3 >