Szukaj
FAQFAQ SzukajSzukaj UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy ProfilProfil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości RejestracjaRejestracja ZalogujZaloguj

Witaminy w ciąży

Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum medyczne -> Ciąża i poród
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
perelka



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 4

Wysłał podziekowań: 0
Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

Skąd: usa
PostWysłany: Pon Mar 03, 2008 3:20 am    Temat postu: witaminy w ciazy Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

hey, jakis czas temu prosilam o pomoc w obliczeniu dni plodnych , bardzo chcialam zajsc w ciaze - i zgadnijcie co sie stalo? - jestem w ciazy!! udalo sie, ale teraz z kolei mam takie pytanie-co do witamin. dowiedzialam sie o kwasie foliowym, ze powinnam go brac conajmniej kilka miesiacy przed zajsciem w ciaze, no a ja nie bralam, wiec sieglam do szafki po swoje witaminy i wzielam dwie tabletki na raz, z rana na pusty zoladek, kilka godzin pozniej mialam straszne mdlosci, myslalam ze to ciazowe, ale bolal mnie tez troche zoladek, glowa, i lekka biegunka, czy jest to mozliwe ze sie zatrulam tymi witaminami? przedawkowalam je? i najwazniejsze- czy moze to miec jakis wplyw na moje baby?? chyba bym sobie tego nie wybaczyla- takiej glupoty.
te tabletki byly dla kobiet aktywnych, wiec mialy w sobie kofeine i nie powinny bys spozywane podczas ciazy - przeczytalam dopiero na nastepny dzien - stupid me!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
wind_of_hope
Moderator


Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 10730

Wysłał podziekowań: 5
Otrzymał 187 podziękowań w 185 postach


PostWysłany: Pon Mar 03, 2008 12:52 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

moja kolezanka wogole nie wiedziala ze jest w ciazy..jak poszla do gina to byla w 3cim m-cu Smile kwasu nie brala rowniez dopiero potem jak sie dowiedziala i co?cora zdrowa jak ryba Smile ale pamietaj ze na własna reke nie mozesz brac niczego !!! powinnas wszytstko konsultowac z lekarzem Laughing gratuluje fasolki
_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
emilka
Przyjaciel forum


Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 5500

Wysłał podziekowań: 1
Otrzymał 133 podziękowań w 132 postach

Skąd: z pokoju.
PostWysłany: Pon Mar 03, 2008 1:39 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

pewnie tabletki miały w sobie żelazo, które w dużych dawkach i dodatkowo na czczo może wywoływać nudnosci i bóle brzucha. poza tym ta kofeina... tak jak mówi wind, najpierw skonsultować z lekarzem, czy w ogole konieczna jest suplementacja a potem sięgać po takie rzeczy i to jak już to w odpowiednich dawkach!
_________________
"Mogę Przedawkować Życie, Co Prowadzi Do Śmierci"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
perelka



Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 4

Wysłał podziekowań: 0
Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

Skąd: usa
PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 1:04 am    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

witam, witaminy podczas ciazy sa tutaj wymagane, lekarze pytaja czy sie je bierze na kazdej wizycie, pozatym ten kwas foilowy jest bardzo wazny dla bobasow, zwlaszcza w tej najwczesniejszej fazie rozwoju - do 4 tyg, gdzie sa zaczatki mozgu i ukladu nerwowego takze pomoga w uniknieciu chorob takich jak rozszczep kregoslupa, wargi, nosa. wiem ze on bardzo pomaga, a to ze go moze byc mniej to napewno nie zagrozi, bo ja nie zaliczam sie do osob niedozywionych i mysle ze zdrowo sie odzywiam, wiec cos tam musze miec w sobie hihihi, teraz juz mam specjalne - dla kobiet w ciazy, pozatym dzwonilam do pielegniarki w przychodni i mnie uspokoila, organizm ludzki przyswaja ile moze -reszte wydala, dlatego te wymioty. jestem juz spokojniejsza, ale wspomne o tym na wizycie.
dzieki za odpis, pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
smutaska210



Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 12

Wysłał podziekowań: 0
Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach


PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 2:05 pm    Temat postu: Czy mogę brać Feminatal N i kwas foliowy? Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

witam mam dwa pytanka pierwszy lekaz ginekolog przepisal mi tabletki Feminatal N i kwas foliowy pt Folik bralam je przez 3 miesiace pozniej wziela mnie babka ginekolog ktora prowadzi mnie juz do konca ciazy i powiedzialam jej o witaminach i o kwasie foliowym i powiedziala mi zebym tego nie brala ale chcialam sie dowiedziec czy mozna brac i czy szkodzi dzidzi

a drugie pytanko lekaz przepisal mi diprophyllinum i czy moglabym brac kwas foliowy i feminatol n czy to sie bedzie kolidowac prosze o rade prosze o odpis z gory dziekuje. Razz Crying or Very sad Wink

---edited by Mała Mi---
prosze pisac max. 3 emotikony obok siebie.prosze nadawac tytuly tematom bardziej sugerujace problem.Tytuł zmieniłam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
edyta76



Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 32

Wysłał podziekowań: 0
Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach


PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 5:06 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

kwas foliowy nie szkodzi, ani dzidzi, ani tobie, wrecz przeciwnie, ja go biore od poczatku ciazy i moj ginekolog zalecil mi go przez cala ciaze, bo pomaga tez przyswajac zelazo co jest bardzo wazne dla nas mamusiek,
co do diprophyllinum to nic nie wiem na ten temat..
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
emilka
Przyjaciel forum


Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 5500

Wysłał podziekowań: 1
Otrzymał 133 podziękowań w 132 postach

Skąd: z pokoju.
PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 5:57 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

feminatal nie koliduje z diprophyllinum
_________________
"Mogę Przedawkować Życie, Co Prowadzi Do Śmierci"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
jaa18



Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 117

Wysłał podziekowań: 0
Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach


PostWysłany: Pon Wrz 14, 2009 9:33 pm    Temat postu: Kwas foliowy Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko.do kiedy powinno sie brac kwas foliowy jestem w 14 tyg.ciązy.a może do końca czy zapytac sie lekarza??

Ostatnio zmieniony przez jaa18 dnia Pią Wrz 25, 2009 10:07 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
carboczar



Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 1038

Wysłał podziekowań: 3
Otrzymał 193 podziękowań w 189 postach

Skąd: Z domu
PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 1:27 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

jaa18
Nie potrzebnie przeżywasz są to normalne objawy ciążowe i nie świadczą o jakiejś patologii,dobrze jest rozmawiać o tym z najbliższymi,znajomymi,ułatwi Ci to wyjście z takich snów.Nie ma powodu do niepokoju a już strachu tym bardziej.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
elzbieta.MP



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 15

Wysłał podziekowań: 0
Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

Skąd: Warszawa
PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 2:11 pm    Temat postu: Re: Kwas foliowy Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

jaa18 napisał:
Mam pytanko.do kiedy powinno sie brac kwas foliowy jestem w 14 tyg.ciązy.a może do końca czy zapytac sie lekarza??


Jak zapewne wiesz, kwas foliowy zapobiega tworzeniu się wad układu nerwowego, jego niedobór może mieć wpływ na przedwczesny poród.
W pierwszym trymestrze ciąży, przyszłe mamy powinny łykać kwas foliowy w tabletkach. Myślę, że powinnaś uzgodnić z lekarzem jak długo masz go przyjmować, on będzie wiedział to najlepiej:)
Kwas foliowy znajduje się m. in. w: bobie, orzechach, słoneczniku, kiełkach pszenicy, i w pomarańczach.

Ela, redaktorka Mamopedii
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum medyczne -> Ciąża i poród Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group