Szukaj
FAQFAQ SzukajSzukaj UżytkownicyUżytkownicy GrupyGrupy ProfilProfil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości RejestracjaRejestracja ZalogujZaloguj

Toksoplazmoza - badania

Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum medyczne -> Ciąża i poród
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Annaso
Gość









PostWysłany: Pią Sty 06, 2006 10:15 am    Temat postu: Toksoplazmoza - badania Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Jestem lekarzem weterynarii,w tej chwili jestem w 4 miesiącu ciąży.Na początku ciąży robiłam test na toksoplazmozę, który wyszedł ujemny.Czy ze względu na moją częstą styczność z kotami powinnam powtórzyć badania ?Jeśli tak to ile razy?
Powrót do góry
Netka



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 238

Wysłał podziekowań: 0
Otrzymał 0 podziękowań w 0 postach

Skąd: Dąbrowa Górnicza
PostWysłany: Pią Mar 03, 2006 11:30 pm    Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem

Zapobieganie toksoplazmozie wrodzonej
Ciężarne powinny przestrzegać następujących zaleceń:
1). Kobiety ciężarne mogą spożywać wyłącznie mięso dobrze ugotowane; powinny unikać natomiast posiłków z mięsa marynowanego, grilowanego lub wędzonego.
2). Owoce i warzywa powinny być dokładnie umyte i obrane przed jedzeniem.
3). Ręce oraz sztućce, naczynia lub inne przyrządy, które zostały zanieczyszczone surowym mięsem powinny być umyte ciepłą wodą z dodatkiem detergentu.
4). Kobiety ciężarne powinny zawsze stosować rękawice gumowe w trakcie prac ogrodowych, a w szczególności kontaktu z ziemią lub piaskiem.
5). Kobiety ciężarne powinny unikać kontaktu z kotami oraz ich odchodami. Koty domowe należy karmić wyłącznie suchą karmą oraz uniemożliwić im opuszczanie pomieszczeń domowych.