Szukaj:
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Dieta optymalna dr Kwaśniewskiego

03-07-2009 13:14
Autorem diety optymalnej jest doktor Jan Kwaśniewski z Ciechocinka. Przed jej opracowaniem doktor zajmował się leczeniem polskich lotników. W oparciu o biochemię naszego organizmu, stworzył nowy model żywienia, który dostarcza organizmowi wszystko, co jest mu potrzebne w odpowiedniej ilości, gwarantującej zdrowie, a nawet wyleczenie schorzeń uważanych za nieuleczalne takich jak: astma oskrzelowa, cukrzyca, nadwaga, choroby zwyrodnieniowe stawów i kręgosłupa, stwardnienie rozsiane, miażdżyca.
Dieta optymalna dr Kwaśniewskiego
Zobacz również:


Podstawą diety są białka - składnik budulcowy organizmu oraz tłuszcze, szczególnie pochodzenia zwierzęcego i w niewielkiej ilości węglowodany, które dostarczają organizmowi energii. Zmianie uległy proporcje tych składników w porównaniu do dotychczasowej piramidy zdrowia, a mianowicie na 1g białka powinno przypadać min. 2,5g tłuszczu i nie więcej jak 0,8 g węglowodanów (cukru) w diecie dobowej. Oto zestaw produktów wskazanych i niewskazanych w diecie optymalnej:

Produkty zalecane przy żywieniu optymalnym


- wszystkie rodzaje serów

- jaja - powyżej 4 na dobę

- podroby, galarety mięsne, chrząstki, tłuste rosoły

- każdy rodzaj mięsa, najlepiej tłuste, wieprzowe,

- wszystkie rodzaje wędlin - najlepsze salcesony,

- ryby, konserwy rybne,

- drób, najlepiej tłusta gęś, kaczka,

- dużo tłuszczu - masło, smalec, słonina, smalec gęsi, olej słonecznikowy, oliwa z oliwek, dobra margaryna. Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego są znacznie lepsze od tłuszczów roślinnych

- mleko lub śmietana do 0,5 litra na dobę

-wszystkie jarzyny, grzyby do 300g na dobę

- jeden ziemniak (frytki na smalcu, łoju)

-orzechy, słonecznik, majonez, przyprawy, kawa, herbata soki owocowe niesłodzone(2-3 łyżki na szklankę wody)

- należy pić więcej płynów - bez cukru


Produkty niezalecane przy żywieniu optymalnym


- cukier, słodycze,

- miód

- owoce i przetwory owocowe,

- ryż i kasze,

- chleb i pieczywo

- ciasta, kluski, potrawy mączne

- ziemniaki,

- mąka ziemniaczana,

- groch i fasola,

- słodzone płyny,

- inne produkty pochodzenia roślinnego.


Stosując dietę optymalną należny pamiętać o kilku ważnych zasadach:


1. Zasady diety optymalnej wprowadzamy od razu, bez żadnego okresu przejściowego.

Może być pewnego rodzaju szokiem dla organizmu przestawienie się na całkowicie odmienny sposób żywienia, całkiem odmienny od tego, do którego nasz organizm był przyzwyczajony od lat. Na początku musi on przebudować całkowicie swój metabolizm.

2. Dieta optymalna - to dieta wysoko tłuszczowa. Tłuszcz jest najważniejszym składnikiem naszego pożywienia. I jemy go najwięcej.

Chodzi o to, by zjeść go na tyle, aby nasz organizm nasycił się nim i by zmniejszyła się obawa, że zjemy za dużo białka i węglowodanów. Najwyższą wartość biologiczną mają tłuszcze zawarte w żółtku i szpiku kostnym. Bardzo dobre są masło, tłusta śmietana, smalec wieprzowy, gęsi, łój wołowy.

3. Białka powinny być pochodzenia zwierzęcego a nie roślinnego, ponieważ ma to być materiał budulcowy o najwyższej wartości biologicznej.

Nie należny spożywać za dużo białka, człowiek dorosły potrzebuje go około 30-50 gramów na dobę. Dlatego też trzeba uważać na produkty, które mają go najwięcej, a mianowicie: ryby, drób, chude mięso, a także żelatyna, chudy biały ser.

4. Węglowodany jemy głównie w postaci skrobi, tj. w ziemniakach i warzywach.

Pamiętajmy, że musimy dostarczyć naszemu organizmowi 50 gramów węglowodanów na dobę. Jeżeli nie dostarczymy mu ich, wytworzy sobie sam z głównie z białka.

Podczas stosowania diety optymalnej możemy spożywać niewielkie ilości cukrów prostych np w lodach, czy kremach, ale tylko domowej produkcji, na bazie jajek i śmietany, ponieważ tłuszcz spożyty razem z tymi węglowodanami znacznie Jednak musimy pamiętać, o właściwiej proporcji węglowodanów w stosunku do białka i tłuszczu.

5. Jemy wtedy, kiedy nam się chce jeść i najadamy się do syta, aby nie czuć potrzeby, dlaczego jedzenia.

Na początku również wyregulują się nam mechanizmy rządzące uczuciem głodu. Z czasem będziemy jeść objętościowo mało, o wiele mniej niż zjadaliśmy dotychczas. Będzie to spowodowane tym, że produkty przez nas spożywane są wartościowe, dlatego znaczniej mniej ich potrzeba, aby pokryć potrzeby organizmu.

6. Pijemy wtedy, kiedy nam się chce pić i tyle, na ile mamy ochotę.

Najlepszym napojem jest woda. Pijemy napoje bez węglowodanów, nie powinny być słodkie.

7. Nie liczymy spożywanych kalorii.

8. Pamiętajmy o aktywności fizycznej, która dostosowujmy do możliwości naszego organizmu.

Najlepsze są ćwiczenia intensywne takie jak bieganie, marsze, rower, pływanie, wykonywane trzy razy w tygodniu.

9. Nie robimy większych odstępstw od diety, nie łamiemy ich okresowo.

10. Nie wolno głodzić się ani pościć.

Pamiętajmy, że jeżeli mamy ochotę na jedzenie, to znaczy, że organizm się go domaga. Jak tracimy apetyt, to najprawdopodobniej coś nam się dzieje, np. w naszym organizmie jest stan chorobowy. Poza tym stosowanie głodówek i postów osłabia nasze zdrowie i odporność


Na początku stosowania diety mogą się pojawić pewne dolegliwości takie jak:

- zaparcia, wystarczy wtedy wypić ziołowa herbatę przeczyszczającą albo zjeść kilka śliwek suszonych

- zawroty głowy- możemy zapobiegawczo wypić kawę,

- skurcze w nogach - jeżeli wystąpią należy dodać więcej węglowodanów do diety


Polecamy:
TEST DIET



Opracowała:
Katarzyna Dyllus
Oceń tekst:
Ocena: 5.00     Głosów: 2
copyright biomedical.pl
Zobacz artykuły:
Zobacz również tagi: dieta diety odżywianie otyłość dieta wysokotłuszczowa tłuszcze białka węglowodany nabiał
Brak komentarzy