Szukaj:
Aktualności
Artykuły
Choroby i dolegliwości

Wapń pomaga w odchudzaniu

17-02-2007 13:00; źródło: eskulap.pl
Przez 15 tygodni grupa naukowców z Universite Laval w Kanadzie obserwowała 63 otyłe kobiety (BMI powyżej 30). Wszystkie one stosowały niskokaloryczną dietę odchudzającą. Na początku eksperymentu spożycie wapnia wynosiło u nich ok. 700 mg na dzień, czyli znacznie poniżej rekomendowanej dawki jednego grama dziennie.
Zobacz również:


"Niestety, wcale nas to nie zdziwiło, gdyż ponad 50 proc. wszystkich kobiet nie dostarcza organizmowi odpowiedniej ilości tego pierwiastka" - mówi kierujący badaniami dr Angelo Tremblay.

Oprócz przestrzegania określonej diety uczestniczkom badania zalecono przyjmowanie tabletek zawierających odpowiednio wapń i witaminę D lub placebo. "Witamina D jest konieczna, aby organizm mógł swobodnie przyswajać dobroczynny wapń" - wyjaśnia Tremblay.

Po upływie 15 tygodni naukowcy poddali pacjentki badaniom. Okazało się, że panie przyjmujące preparat wapniowy miały znacznie niższy poziom złego (LDL), a wyższy dobrego (HDL) cholesterolu, w porównaniu do koleżanek stosujących placebo.

Jednocześnie dowiedziono, że stopień utraty wagi nie miał żadnego wpływu na poprawę wyników badań tych kobiet, co oznacza, że zależała ona wyłącznie od suplementacji wapnia i witaminy D.

Autorzy uważają, że preparaty wapniowo-witaminowe powinny być nieodłącznym elementem wszystkich programów odchudzających, szczególnie u osób z niedoborami tego pierwiastka w organizmie lub zaburzonymi mechanizmami jego przyswajania. [PAP]
Zobacz artykuły:
Zobacz również tagi: wapń otyłość odchudzanie dieta diety
Brak komentarzy