Aktualności
Aspartam nie jest niebezpieczny dla zdrowia- Wiele dań oferowanych w restauracjach jest zbyt słone, według analizy magazynu Protégez-vous
- Małe owoce mają działanie ochronne przeciwko chorobie Parkinsona?
- Ryby: korzyści dla serca płynące z omega-3 przeważają nad szkodliwym działaniem rtęci
- Rząd brytyjski zaleca wielką redukcję konsumpcji czerwonego mięsa
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Układ odpornościowy wzmacniany zielonymi warzywami
25-10-2011 14:16

Jest to odkrycie, które może znacznie wpłynąć na zdrowie osób, które cierpią z powodu przewlekłych zapalnych chorób jelit.
Badanie, o którym mowa, zostało opublikowane w dniu 13 października w przeglądzie Cell.
Jak doradzają więc badacze, lepiej nie stronić od konsumpcji zielonych warzyw.
Badacze z Babraham Institute w Cambridge doszli do wniosku, że zielone warzywa sprzyjają produkcji niektórych białych ciałek krwi, które z kolei sprzyjają dobremu funkcjonowaniu układu immunitarnego. Badanie to wykazało, że dzięki zielonym warzywom limfocyty śródnabłonkowe, czyli komórki odpornościowe jelit oraz skóry, działają poprawnie.
Te komórki znajdują się pod inną barierą komórek, które pokrywają tkankę wewnętrzną i zewnętrzną ciała, i działają jako pierwsza linia obrony, przyczyniając się jednocześnie do dobrego, prawidłowego zabliźniania.
W przebiegu doświadczeń przeprowadzonych w laboratorium na myszach, badacze odkryli, że jedzenie bogate w warzywa zielone, takie jak brokuły albo szpinak, pomagają w regulacji układu odpornościowego.
Lepszy układ immunitarny dzięki zielonym warzywom
Natomiast, po pozbawieniu myszy zielonych warzyw przez trzy tygodnie, badacze zauważyli, że myszy te tracą od 70% do 80% komórek ochronnych. Osłabione myszy mające w ten sposób mniej protein antymikrobowych do dyspozycji, objawiały zaostrzoną aktywację układu odpornościowego i były bardziej podatne na urazy i z zranienia.
Kiedy badacze zniszczyli zewnątrzną część ich jelit, na przykład, ich ciała dłużej wracały do siebie. Rezultaty te mogą pomóc leczyć, na przykład, przewlekłe choroby zapalne jelit u człowieka, jak wyjaśniają badacze.
Inne badanie, opublikowane ostatniego roku w British Medical Journal, pokazało, że konsumpcja warzyw zielonych może zredukować w sposób znaczący ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2.
Zobacz artykuły:
Brak komentarzy














