Aktualności
Aspartam nie jest niebezpieczny dla zdrowia- Wiele dań oferowanych w restauracjach jest zbyt słone, według analizy magazynu Protégez-vous
- Małe owoce mają działanie ochronne przeciwko chorobie Parkinsona?
- Ryby: korzyści dla serca płynące z omega-3 przeważają nad szkodliwym działaniem rtęci
- Rząd brytyjski zaleca wielką redukcję konsumpcji czerwonego mięsa
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Ser nie jest taki zły dla serca
21-11-2011 11:44

Według badania przeprowadzonego przez badaczy z uniwersytetu w Kopenhadze, uczestnicy otrzymywali codzienną porcję sera przez sześć tygodni. Następnie, przez kolejne 14 dni odżywiali się normalnie, aby w dalszym etapie dostawać porcję masła, codziennie, znów przez sześć tygodni.
Badacze zaobserwowali spadek złego cholesterolu u uczestników, kiedy jedli oni ser, w porównaniu do danych zebranych w przypadku konsumpcji masła, jak wspomina American Journal of Clinical Nutrition.
Być może proteiny oraz proces fermentacji sera odgrywają znaczącą rolę w tym jakże odmiennym działaniu na cholesterol.
Mimo że rezultaty te są interesujące, to większość lekarzy zaleca jednakże jeszcze redukcję konsumpcji sera, w oczekiwaniu na znacznie szersze badania, które ustalą rozstrzygające wnioski w tym temacie.
Zobacz artykuły:
Brak komentarzy













