Szukaj

Ruszyła trzecia edycja kampanii „Męska Sprawa”!

Podziel się
Komentarze0

Rak gruczołu krokowego nadal zaliczany jest do najczęściej (zaraz po raku płuca) diagnozowanego nowotworu wśród mężczyzn. Aktualnie, rocznie diagnozuje się go u ponad 9 tys.1 Polaków.


Tylko nieustająca popularyzacja wiedzy na temat choroby, edukacja na temat jej pierwszych objawów, przestrzeganie zaleceń lekarza oraz gotowość mówienia o swojej chorobie z najbliższymi może poprawiać obecną sytuację epidemiologiczną. Doskonale wiedzą o tym uczestnicy spotkań edukacyjnych dla chorych i osób zagrożonych zachorowaniem na raka gruczołu krokowego organizowanych w ramach kampanii „Męska Sprawa”.

Obecnie rozpoczęła się, kolejna już, III edycja tej kampanii. W ubiegłych latach w spotkaniach uczestniczyło łącznie ok. 2 800 osób.

W ramach kampanii „Męska Sprawa”, wzorem poprzednich edycji, pacjenci chorzy na raka stercza (prostaty), osoby zagrożone zachorowaniem oraz ich najbliżsi będą mieli możliwość uczestnictwa w spotkaniach edukacyjnych. Dodatkowo będą mogli skorzystać z bezpłatnych porad specjalisty dotyczących profilaktyki, objawów i leczenia raka gruczołu krokowego i konsultacji z pielęgniarkami, które mają wieloletnie doświadczenie w pracy z pacjentami urologicznymi.

- „Dostęp do kompleksowej, rzetelnej wiedzy na temat choroby w połączeniu ze wsparciem psychologicznym najbliższych stanowią najważniejszy element procesu terapii, gdyż przyczyniają się do wzrostu świadomości chorego. Ma to zasadniczy wpływ na sukces prowadzonej terapii oraz podniesienie jakości życia chorego – podsumował prof. Marek Sosnowski, Prezes Polskiego Towarzystwa Urologicznego.

W ubiegłych latach, w 107 miejscowościach na terenie całej Polski, odbyły się 182 spotkania edukacyjne, w których uczestniczyło łącznie ok. 2 800 osób. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się indywidualne porady u specjalistów w wybranych ośrodkach edukacyjnych, z których skorzystało 12 000 pacjentów. Ponad 20% uczestników spotkań stanowiły kobiety – żony, partnerki życiowe, czy córki. Doświadczenie to pokazuje jak ważną i kluczową rolę w terapii i procesie zdrowienia pełni wsparcie i pomoc osób najbliższych, najczęściej kobiet.

Samo podejrzenie choroby, konieczność wykonania badań diagnostycznych często przeraża mężczyzn. Informacja o chorobie może sparaliżować lub wywołać niepokój przed tym, co będzie dalej.

Mężczyźni, którzy w społeczeństwie postrzegani są często jako żywiciele rodziny boją się, że choroba wpłynie na życie ich najbliższych i karierę zawodową. Dlatego wolą o niej nie wiedzieć. W celu osiągnięcia sukcesu terapeutycznego oraz poprawy jakości życia chorego niezwykle ważne jest włączenie jego najbliższych (rodziny, partnerki życiowej, przyjaciół) w proces leczenia. Dzięki nim pacjent nie czuje się osamotniony w nowej i często trudnej dla niego sytuacji życiowej oraz ma większą motywację do walki z rakiem.


- „Najważniejsze jest to, aby nie bać się rozmawiać o nowotworze. Należy przezwyciężyć wstyd i wewnętrzne bariery, które powodują, że rak stercza (prostaty) jest nadal tematem tabu” – podkreśla  Mariola Kosowicz, Kierownik Zakładu Psychoonkologii z Centrum Onkologii w Warszawie.

Spotkania edukacyjne są doskonałą okazją do pogłębienia wiedzy nt. choroby, konieczności wykonywania badań profilaktycznych, przeciwdziałania odległym skutkom schorzenia oraz do poznania innych osób zmagających się z chorobą i wymiany doświadczeń.

Informacje na temat spotkań edukacyjnych można znaleźć na plakatach informacyjnych w ośrodkach edukacyjnych przy poradniach urologicznych, a także na stronie internetowej www.gladiator-prostata.pl w zakładce „Kampania Męska Sprawa”.


*****
Informacje na temat kampanii „Męska Sprawa”

Kampania „Męska Sprawa” powstała w odpowiedzi na istniejącą potrzebę edukacji prowadzonej na wielu poziomach, która obok samych chorych oraz osób będących w grupie ryzyka, włączałaby rodziny i bliskich pacjentów. Działania realizowane w ramach kampanii edukacyjnej mają przyczynić się bezpośrednio do wzrostu świadomości mężczyzn w zakresie konieczności kontrolowania swojego stanu zdrowia i przeciwdziałania odległym skutkom choroby. Dodatkowo mają poprawić ścisłe przestrzeganie zaleceń lekarskich wśród pacjentów, będących w trakcie i po terapii.

W kampanii „Męska Sprawa” podkreśla się umiejętne stworzenie relacji pomiędzy wszystkimi osobami zaangażowanymi na każdym etapie leczenia, gdyż ich aktywny udział jest niezbędny w powodzeniu terapii.
Kampanię „Męska Sprawa” wspiera Krzysztof Krauze, reżyser, który na raka gruczołu krokowego (prostaty) choruje od 5 lat. Osobiste doświadczenie z przebiegu leczenia tej choroby pozwala mu dzielić się zdobytą wiedzą. We wrześniu 2010 r. stworzył nawet swój antyrakowy dekalog ze wskazówkami dla chorych i ich rodzin.
Opiekę merytoryczną nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Urologiczne. Partnerem kampanii jest Stowarzyszenie Pacjentów z Chorobami Prostaty, Nerek, Pęcherza i Jąder im. prof. T. Koszarowskiego „Gladiator”. Sponsorem kampanii jest firma AstraZeneca Pharma Poland.

Komentarze do: Ruszyła trzecia edycja kampanii „Męska Sprawa”!

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz