Szukaj

Rodzice wierzą, iż zakaz reklamowania niezdrowej żywności uchroni dzieci przed otyłością

Nowe statystki pokazują, że większość rodziców w Wielkiej Brytanii uważa, iż chronienie dzieci przed wpływem reklam dotyczących niezdrowej żywności może ustrzec je przed otyłością. British Heart Foundation (BHF) złożyła petycję w sprawie zakazu emitowania reklam przed godziną 21, pod którą podpisało się 30 tys. rodziców.

BHF przepytała 2 tys. brytyjskich rodziców, czy wierzą, iż chronienie dzieci przed emisją reklam żywności może pomóc w uniknięciu przez nie otyłości. 60% odpowiedziała twierdząco. Prawie siedem na dziesięciu (69%) ankietowanych rodziców uważa, że rząd Wielkiej Brytanii powinien wprowadzić bardziej rygorystyczne przepisy w reklamowym przemyśle spożywczym.

Około 30% dzieci w Wielkiej Brytanii ma nadwagę lub otyłość, co zwiększa ryzyko wystąpienia nadwagi i rozwoju choroby niedokrwiennej serca w późniejszym życiu. Badania przeprowadzone przez The Food Standards Agency wykazały, że reklamy produktów żywnościowych i napojów mogą mieć wpływ na preferencje żywieniowe dzieci.



Brytyjskie prawo co prawda zakazuje emisji reklam fast-foodów w czasie programów dla dzieci, jednak reklamodawcy wykorzystują luki prawne i emitują reklamy w czasie programów rodzinnych.

- Poprzez ochronę młodych ludzi przed wyrafinowanymi technikami marketingowymi reklamodawców śmieciowego jedzenia możemy pomóc w walce z otyłością, która ma ogromne konsekwencje w przyszłości - mówi Mike Hobday dyrektor w BHF.

Komentarze do: Rodzice wierzą, iż zakaz reklamowania niezdrowej żywności uchroni dzieci przed otyłością

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz