Szukaj

Poszerzenie oferty restauracji o zdrowe posiłki wzmocni wizerunek

Klienci są skłonni do częstszego odwiedzania restauracji, które zapewniają zarówno zdrową żywność jak i informacje żywieniowe - stwierdzili wspólnie naukowcy z Penn State i Uniwersytetu Tennessee. Wyniki bada zostały opublikowane w najnowszym numerze International Journal of Hospitality Management.

Badania oparte na obawach

- The Affordable Care Act (przejaw polityki Obamacare) upoważnia większe restauracje – posiadające co najmniej 20 placówek – do przekazywania informacji żywieniowych klientom. - tłumaczy David Cranage, profesor nadzwyczajny zarządzania gościnnością.  "Wiele restauracji walczyło z tym prawem, ze względu na obawę przed utratą klientów, spowodowaną ujawnieniem kaloryczności i niekorzystnego składu serwowanych posiłków."

Aby to zbadać, naukowcy przedstawili grupie kontrolnej (277 osób) różne scenariusze, w tym o obecności lub brak informacji o wartości odżywczej oraz zdrowej żywności w menu. Uczestników poproszono o przeczytanie przykładowych kart dań, realizujących te scenariusze a następnie o odpowiedzenie na pytania dotyczące: społecznej odpowiedzialności restauracji, ich postawy, gotowości do wybrania danej restauracji i ich świadomości zdrowego odżywiania.

Wartości odżywcze kluczem do sukcesu

Scenariusz przewidujący zamieszczenie w karcie dań informacji nt serwowanego zdrowego jedzenia i składników żywieniowych znacznie zwiększył prawdopodobieństwo uznania restauracji za odpowiedzialną społecznie. "Innymi słowy, uczestnicy wyrobili sobie korzystną opinię o restauracji- chcąc odwiedzać ją częściej. " dodaje prof. Cranage.

Zaobserwowano, że uczestnicy, którzy dbali o zdrowie w większym stopniu, częściej uznawali restaurację serwującą zdrowsze posiłki za odpowiedzialną społecznie. Niezależnie od poziomu świadomości zdrowotnej bardziej doceniano te karty dań, które zawierały w sobie informacje nt. wartości odżywczej posiłków. "Wyniki te sugerują, że ludzie dbający o zdrowie są bardziej wyczuleni na możliwość zamówienia korzystnego dla zdrowia posiłku w restauracji, niezależnie od tego, czy w karcie dań znajdą się informacje o wartości odżywczej czy nie." Podsumowuje prof. Cranage.

"Często menedżerowie przy podejmowaniu decyzji muszą wybierać między rentownością a społeczną odpowiedzialnością. Jednak wyniki tego badania wskazują, że decydując się na przekazywanie informacji żywieniowych i zdrowe produkty żywnościowe, daje korzyści na obu polach oddziaływania. Na ich podstawie, restauratorzy mogą zadecydować o zwiększeniu ilości zdrowych dań w ich menu, jednocześnie wzmacniając wizerunek swojej działalności."- dodaje profesor.

Monika Klimczak

Komentarze do: Poszerzenie oferty restauracji o zdrowe posiłki wzmocni wizerunek

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz