Szukaj

Podaruj dzieciom słońce

Podziel się
Komentarze0

Największa akcja marketingu społecznego w Polsce w tym roku zajmie się zbiórką pieniędzy na rzecz poprawy jakości życia dzieci niewidomych i niedowidzących. Nowością tegorocznej edycji jest poszerzenie gamy produktów, z których sprzedaży część zysku będzie przeznaczona na cele akcji. Nasz świat jest pełen kolorów i barw, nasyconych odcieni i promieni słońca. Zapominamy, jak wielkim darem jest zdolność widzenia. Tegoroczna edycja „Podaruj Dzieciom Słońce” ma na celu otworzyć nam oczy na potrzeby ponad 8 500 młodych obywateli naszego kraju.



W roku 2006 Fundacja Polsat i firma Procter & Gamble zajmą się zbiórką funduszy na rzecz dzieci niewidomych i niedowidzących.

W Polsce nie ma państwowego rejestru dzieci niewidomych. Jedynym źródłem informacji na ten temat jest ewidencja Polskiego Związku Niewidomych. Dzieci stanowią 10 proc. członków PZN. „Skala ich potrzeb jest ogromna. Niestety problemy dzieci niewidomych i słabowidzących są często pomijane lub zaniedbywane” – mówi Małgorzata Żak, Prezes Fundacji Polsat.

W chwili obecnej na terenie kraju działa 13 ośrodków szkolno-wychowawczych, które starają się wyrównywać szanse życiowe dzieci niewidomych i słabowidzących poprzez zapewnianie kształcenia i rehabilitacji. Potrzeby placówek, ich personelu i podopiecznych są znaczne. Brakuje nie tylko pomocy naukowych, przystosowanych dla dzieci niewidomych i niedowidzących, jak np. podręczniki brajlowskie i z powiększonym drukiem, ale także specjalistycznych ośrodków edukacyjnych czy atrakcyjnych form aktywizujących. Największym problemem jest brak pieniędzy, potrzebnych na zabiegi rehabilitacyjne, dokształcanie specjalistów pracujących z dziećmi z inwalidztwem wzroku i szkolenia dla rodziców.


"Wśród podopiecznych instytucji, działających na rzecz dzieci niewidomych i niedowidzących, jedynie 10-15 proc. to dzieci całkowicie niewidome" – mówi Piotr Grocholski, dyrektor Ośrodka dla Dzieci Niewidomych i Niedowidzących w Laskach. „Pozostałą część stanowią dzieci w różnym stopniu niedowidzące, wymagające indywidualnie dobranych pomocy optycznych oraz regularnych ćwiczeń usprawniania widzenia, dzięki którym można znacząco poprawić jakość ich życia."


Z myślą o niewidomych i niedowidzących dzieciach rusza tegoroczna edycja "Podaruj Dzieciom Słońce".

Każdego roku celem akcji jest rozwiązanie konkretnego problemu, dotyczącego zdrowia dzieci. Środki, zebrane podczas tegorocznej akcji, zostaną wykorzystane na zakup sprzętu diagnostycznego i rehabilitacyjnego, jak również wszelkiego rodzaju pomocy, służących poprawie jakości życia dzieci niewidomych i niedowidzących. Z zebranych funduszy zostaną zakupione specjalistyczne pomoce dydaktyczne i sprzęt, mający usprawnić rozwój ruchowy najmłodszych.

Z myślą o potrzebach dzieci niewidomych i niedowidzących zostanie zakupiony także sprzęt medyczny i stworzone nowoczesne zaplecze do rehabilitacji.

Jak można pomóc? „Mechanizm Podaruj Dzieciom Słońce 2006 jest taki sam, jak w poprzednich latach. Wystarczy podczas codziennych zakupów wybierać dobrze znane wszystkim

w Polsce produkty oznaczone charakterystycznym, żółtym słoneczkiem – symbolem akcji” – mówi Małgorzata Mejer, PR Manager w firmie Procter & Gamble. W bieżącym roku do grona marek wspierających „Podaruj Dzieciom Słońce” dołączyły po raz pierwszy także Gillette i Duracell. Pozostałe produkty, jakie od lat uczestniczą w akcji, to środki czystości Ariel, Bonux, Lenor i Vizir, środki higieniczne Always, pieluszki i chusteczki Pampers oraz pasty Blend-a-Med.

Jak co roku część zysku ze sprzedaży tych właśnie produktów zostanie przekazana na konto Fundacji Polsat, która dokona zakupu sprzętu medycznego. Można także dokonywać wpłat gotówkowych bezpośrednio na konto Fundacji Polsat: INVEST BANK SA o/Warszawa nr 97 1680 1248 0000 3000 1041 3102.

Kontakt/dodatkowe informacje:
Małgorzata Mejer Dominika Malik
Procter & Gamble United PR
Tel. 0 22 670 85 10 Tel. 0 22 845 24 50

Komentarze do: Podaruj dzieciom słońce

Ta treść nie została jeszcze skomentowana.

Dodaj pierwszy komentarz