Aktualności
Ograniczenie spożycia tłuszczu zmniejszy ryzyko cukrzycy - nawet bez utraty wagi- Czterdzieści osiem procent ludzi przybiera ponownie na wadze po diecie doktora Dukana
- Dieta przed latem: uwaga na efekt jo-jo
- Dieta śródziemnomorska walczy z syndromem metabolicznym
- Dieta śródziemnomorka spowalnia spadek funkcji poznawczych
Artykuły
Choroby i dolegliwości
Picie stuprocentowych soków równie zdrowe, co jedzenie całych owoców?
12-04-2011 22:52

Najważniejsze fragmentów raportu podsumowującego badania na temat potencjalnych korzyści picia soku owocowego sugerują powiązanie pomiędzy spożywaniem stuprocentowego soku a obniżonym ryzykiem wystąpienia chorób przewlekłych, w tym raka, chorób sercowo-naczyniowych oraz spadku funkcji poznawczych.
- Choć powszechnie uważa się, że spożycie całych warzyw i owoców ma działanie ochronne, do tej pory nie było zgody co do tego, czy te same korzyści płyną ze spożycia soków - powiedziała recenzentka badania, dr Dianne Hyson. - Analiza dowodów naukowych sugeruje, że soki stuprocentowe zachowują ważne składniki bioaktywne, które mogą korzystnie wpływać na zdrowie i wspomagać zapobieganie chorobom.
Wśród soków, które wykazały korzystne efekty był m.in. sok jabłkowy, z owoców cytrusowych, żurawinowy, winogronowy oraz sok z granatu.
Do różnych aspektów korzystnego wpływu na zdrowie zaliczały się redukcja zakażeń dróg moczowych (sok żurawinowy), zahamowanie pogorszenia funkcji poznawczych związanego ze starzeniem się (sok winogronowy oraz jabłkowych), a także obniżone ryzyko raka prostaty (sok z granatu) oraz nowotworów układu oddechowego i pokarmowego (sok pomarańczowy i grejpfrutowy). Ponadto, spożycie wszystkich rodzajów soku związane było ze zwiększoną aktywnością przeciwutleniającą.
Badanie przeprowadzone na University of California obejmowało szereg typów badań, od in vitro do badań klinicznych - wszystkie opublikowano po 2005 roku.
Zobacz artykuły:
Brak komentarzy













